KVVY Tutkimus Oy: Ympäristövastuun vahva ja asiantunteva kumppani

KVVY Tutkimus Oy on Suomen suurin asiantuntija- ja analytiikkapalveluita tarjoava kotimainen yritys. Yrityksen laajan palvelutoiminnan tuotot ohjataan ympäristön- ja vesiensuojelutyöhön. Tehtäväänsä yritys toteuttaa 60 vuoden kokemuksella.

– Kannamme ylpeinä Avainlippu- ja Yhteiskunnallinen yritys -merkkejä tunnustuksena suomalaisesta työstä ja osaamisesta sekä yhteiskunta- ja ympäristövastuullisesta toiminnastamme, toimitusjohtaja Jukka Mattila ja asiakkuuspäälliköt Jorma Nordlund ja Sari Aarikka-Heino kertovat.

KVVY Tutkimuksen päätavoite on parantaa ympäristön tilaa. Tavoite ja arvot erottavatkin yrityksen selkeästi muista saman alan toimijoista. Yrityksen tärkein pääoma on osaava ja työhönsä sitoutunut henkilöstö. Lisäksi analyysipalveluissa investoidaan jatkuvasti uusimpaan huipputekniikkaan. Yrityksen omistaa vuonna 1961 perustettu Kokemäenjoen vesistön vesiensuojeluyhdistys ry, jonka tehtävänä on toteuttaa yleishyödyllisiä hankkeita.

KVVY Tutkimuksen asiakkaina on vesihuolto- ja jätelaitoksia, kuntia ja kaupunkeja sekä teollisuusyrityksiä elintarviketehtaista paperitehtaisiin. Monet tuntevat yhtiön myös kaivovesitutkimuksista.

Yhteisellä asialla

Toimitusjohtaja Jukka Mattila kertoo, että KVVY on asiakkaalleen hyödyllinen ja läheinen kumppani.

– Meiltä saa palvelua nopeasti ja joustavasti yhden luukun periaatteella. Ohjaamme asiakkaita tarkoituksenmukaiseen tutkimukseen, jolla on merkitystä heidän ja ympäristön kannalta. Kun yritys ostaa meiltä palveluita, se on mukana myös ympäristönsuojelutyössä. Uskon, että vastuulliset yritykset kokevat sen tärkeänä.

KVVY:n vanhempi neuvonantaja FT Pentti Manninen muistuttaa, että käyttämällä korkeatasoista suomalaista osaamista ympäristöasiantuntijuus myös pysyy Suomessa eikä häviä kansainvälisten suuryritysten myötä maailmalle.

Teksti: Eila Lokka

Editor Helsinki – yritysviestinnän asiantuntija