Läpinäkyvää maailmaa luomassa

CoverGlobal Oy toteuttaa unelmia modernista asumisesta kodin ympäristöstä ja maisemista nauttien. Lasitetut ratkaisut luovat ainutlaatuista tilan tuntua ja lisäävät asumismukavuutta ja viihtymistä kotona perheen ja ystävien kanssa.

Kun päivät syksyä kohti viilenevät, ympäröivistä maisemista voi nauttia lasitetulla terassilla tai parvekkeella, jolla raamiton lasitusjärjestelmä tarjoaa esteettömän näkymän pihapiiriin, merelle tai vaikka vuoristoon.

CoverGlobal Oy:n kehittämien innovatiivisten parveke- ja terassiratkaisujen  käyttömahdollisuudet vaihtelevat laajalti kohteen ilmaston, rakennuskulttuurin ja kulutustottumusten mukaisesti.

– Suomessa lasituksella pidennetään kesää, USA:n etelävaltioissa puolestaan suosiotaan lisäävät ulkoseinän korvaavat, täysin avattavissa olevat lasiseinät, jotka takaavat täydellisen panoraamamaiseman vuoden ympäri, kertoo CoverGlobalin kehitysjohtaja Juhana Berner.

Nopeimmin markkinat kasvavat nyt USA:n lisäksi Venäjällä ja Ranskassa. Yksi lasirakentamisen edelläkävijöistä on Sveitsi, jossa toimiva yhteistyöyritys SIO AG on brändännyt itsensä Cover-tuotteilla yli 25-vuotisen yhteistyön aikana. SIO AG (www.cover.ch) on tällä hetkellä yksi johtavista toimijoista Sveitsin markkinoilla.

CoverGlobalin menestys pohjautuu yrityksen perustaneen Jarmo Sjöholmin autotallissaan vuonna 1991 kehittämään patentoituun ideaan horisontaalipyörästöisestä lasitusjärjestelmästä, joka liukuu raamittomasti yli eri asteisten kulmien. Nykyään sitä hyödyntäviä tuotteita myydään jälleenmyyjien avulla globaalisti.

– Miehelläni Jarmolla oli suuri visio täysin uniikista tuotteesta, joka on edelleen liiketoimintamme ydin. Hänen perintönsä jätti meille valtavan palon viedä yrityksemme viestiä eteenpäin. Tuotteidemme kestävyyden tavoin arvomaailmaamme kuuluvat pitkäaikaiset yhteistyö- ja kumppanuussuhteet. Meille on tärkeää, että kumppanimme tuntevat tuotteemme alkuperän ja voivat luottaa sen laatuun ja turvallisuuteen kaikissa olosuhteissa, toimitusjohtaja Päivi Rajamäki sanoo.

CoverGlobal Oy on esillä Ranskassa 6.–10. marraskuuta järjestettävässä Batimat 2017  -rakennusalan suurtapahtumassa.

Yritysesittely:
CoverGlobal on COVER-lasitusjärjestelmän alkuperäinen kehittäjä ja yksi parvekelasitusalan pioneereista. Yritys rakentaa globaalia verkostoa yhdessä paikallisten partnereiden kanssa tarjoten heille heidän liiketoimintaansa tukevia työkaluja. Yritys työllistää 10 henkeä ja sen liikevaihto on 2,5 M €.

Yhteystiedot:
CoverGlobal Ltd.