MediApu Oy poistaa lääkäripulan ja saa aikaan säästöjä asiakkailleen

MediApu Oy on oululainen yritys, joka rekrytoi lääkäreitä ja hammaslääkäreitä suoriin työ- ja palkkasuhteisiin.

Terveyskeskuslääkäreiden suuri vaihtuvuus työllistää ylilääkäreitä, joiden tulisi ehtiä rekrytoida lääkäreitä hallinnollisten töidensä ohella. Paikkakunnilla, joissa yliopistot kouluttavat lääkäreitä, lääkäreiden resurssitilanne on hyvä.

Ongelma syntyy, kun etäisyyttä kertyy lääkärikoulutusta tarjoavasta yliopistokaupungista yli 100 km paikkakunnan terveyskeskukseen. Syrjäisemmillä seuduilla lääkäreiden sitoutuminen pidempiin työsuhteisiin on huomattavasti vähäisempää, mikä johtaa usein lääkäripulaan. Tällöin turvaudutaan usein ostopalvelulääkäreihin, jotka ovat huomattavasti kalliimpia verrattuna suorassa työsuhteessa työskenteleviin lääkäreihin.

Vaihtoehtona vuokralääkäreille on MediApu Oy:n tarjoama rekrytointipalvelu, jossa lääkärirekrytoinnin ammattilaiset hoitavat lääkäreiden rekrytoinnin suoriin työ- ja palkkasuhteisiin kuntien palvelukseen ylilääkärin puolesta. MediApu Oy:n palvelu poistaa asiakkailtaan lääkäripulan ja samalla myös kalliiden vuokralääkäreiden käyttö loppuu. Kustannustehokkaan palvelun ansiosta MediApu Oy:n asiakas säästää parhaimmillaan yli 0,5 milj. euroa vuodessa ja mikä parasta, lääkäritilanne on asiakkaalla kunnossa. Ylilääkärit ovat tyytyväisiä yhteistyöhön, kun he voivat unohtaa rekrytointihuolet. Tällöin voimme puhua aidosta asiakastyytyväisyydestä, kertoo MediApu Oy:n toimitusjohtaja Juha Virolainen.

Yhteydenotot:
Juha Virolainen, juha.virolainen@mediapu.fi
www.mediapu.fi

.

MediApu on Suomessa johtava lääkäreiden rekrytoija, joka rekrytoi nimenomaan suoraan työsuhteeseen. Rekrytoituja lääkäreitä on jo yli 1000.

Lainaukset

Juha Virolainen, MediApu Oy:n toimitusjohtaja