Metallialan osaajamme suunnannäyttäjinä maailmalla

Metalliala on kehittynyt vauhdilla robotiikan ja digitalisaation myötä. Konealan yritykset ovat olleet kehityksen eturintamassa 1980-luvulta alkaen ja niiden osaaminen on erittäin vahvalla tasolla. Suomi onkin maailmanlaajuinen suunnannäyttäjä teollisuusautomaatiossa ja sitä kautta tulevaisuuden kestävien elinympäristöjen luomisessa.

– Teknologian myötä koneteollisuuden työpaikat ovat monipuolistuneet ja työympäristö muuttunut täysin, mutta vanhat mielikuvat metallipölyn peittämistä pajoista ovat yhä valitettavan tiukassa, Tasowheel Group Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Kuikka kertoo.

40-vuotias Tasowheel on kasvanut digiaallonharjalla konepajasta kansainväliseksi korkean teknologian moniosaajaksi. Yritys tuottaa laadukkaita voiman- ja liikkeensiirron ratkaisuja eri aloilla toimiville kansainvälisille asiakkailleen. Tasowheel on tärkeä kumppani niin laivanrakennus- ja paperiteollisuudessa kuin terveysteknologian sarallakin. Kasvava kysyntä edellyttää jatkuvaa osaamisen, tuotantoteknologian ja prosessien kehittämistä.

– Uudistuva konekanta ja nopeasti kehittyvä teknologia eivät tee ihmisiä tarpeettomiksi vaan vaativat korkeaa ja monipuolista osaamista. Robotiikan ja automaation hallitseminen on noussut kädentaitojen rinnalle.

Editor Helsinki – yritysviestinnän asiantuntija