Ota rakennusalan kehitys haltuusi

Metropolia Ammattikorkeakoulun rakennusalan täydennyskoulutus auttaa rakennusalan ammattilaisia vastaamaan alan uusiin haasteisiin. Kasvavat sisäilma- ja energiatehokkuusvaatimukset monimutkaistavat talotekniikkaa ja edellyttävät aivan uudenlaista osaamista kaikilta alalla toimivilta.

Metropolia Ammattikorkeakoulun täydennyskoulutukseen osallistuu vuosittain 5000 opiskelijaa ja erilaisia koulutuskokonaisuuksia järjestetään 300 kpl vuodessa. KUVA: Kuvasuunnittelu- ja Agentuuritoimisto Keksi

– Järjestämiemme täydennyskoulutusten pituus on yleensä 5–15 päivää. Näin opiskelijat pystyvät syventymään aiheeseen ja saavat riittävät tiedot ja taidot ottaakseen uuden alueen haltuunsa ja saavat myös keinoja viedä ne työhönsä. Tarjoamme lisäksi osia ylemmästä AMK-tutkinnosta täydennyskoulutuksena, mikä kannustaa monia suorittamaan koko tutkinnon, kertoo Kiinteistö- ja rakennusalan osaamisaluepäällikkö Jorma Säteri. Ylempi AMK-tutkinto vaaditaan muun muassa, jos suunnittelija haluaa toimia vastuutehtävissä poikkeuksellisen vaativissa kohteissa, esimerkiksi korkeissa rakennuksissa. Rakennusalan muutos on johtanut siihen, että perinteisillä työnkuvilla ei enää pysty hallitsemaan monimutkaiseksi muuttunutta alaa. Tarvitaan kokonaan uutta osaamista ja uudenlaisia työtapoja. Näihin haasteisiin vastaavat esimerkiksi syksyllä alkavat Talotekniikkapainotteinen rakennuttajakoulutus RAP, Terve talo- ja kosteudenhallintakoordinaattorikoulutukset tai Rakennusautomaatioasiantuntijan koulutus. Myös tietomallinnuksen koulutus jatkuu, alalle Metropolia onkin kouluttanut jo yli tuhat BIM-asiantuntijaa.

Metropolia

Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Koulutamme kulttuurin, liiketalouden, sosiaali- ja terveysalan sekä tekniikan asiantuntijoita ja kehittäjiä. Muodostamme yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat ja joka synnyttää oivalluksia ja osaamista työhön ja hyvinvointia elämään. Olemme vastuullinen kumppani ja korkeakoulutuksen uudistaja, joka yhteistyössä löytää uusia ratkaisuja ja rakentaa parempaa tulevaisuutta.

Yrityksen verkkosivut

Editor Helsinki – yritysviestinnän asiantuntija