Revontulikota tarjoaa luontoelämyksiä hotellimukavuuksilla

Talvisella yötaivaalla leimuavista revontulista on tullut muutamassa vuodessa yksi Lapin matkailun vetonauloista. Näyttävä luonnonilmiö kiehtoo etenkin aasialaisia matkailijoita, mutta se houkuttaa Lapin eksoottisiin maisemiin väkeä muiltakin mantereilta ja myös kotimaasta.

Matkailu- ja majoitusyrittäjille luontomatkailubuumi on tarkoittanut investointeja majoitustiloihin, joista revontulia voi tarkkailla mukavasti sisätiloissa – parhaimmillaan suoraan makuuhuoneen sängyltä. Tämä on havaittu myös ivalolaisessa Rakennusliike Holmberg Oy:ssa, jonka kehittämä Revon-
tulikota yhdistää perinteisen mökkimajoituksen eksoottiseen igluyöpymiseen.

Pinta-alaltaan noin 30 neliön Revontulikodassa on muun muassa lämmitettävä panoraamalasikatto, himmennettävät led-valot, oma wc ja pesuhuone. Tarjolla on myös saunallinen vaihtoehto. Kota soveltuu ympärivuotiseen käyttöön, sillä yöttömän yön kuukausina panoraama-ikkunat voi peittää halutessaan verhoilla. Sisätilat viilentää ja lämmittää energiatehokas ilmalämpöpumppu.

– Revontulikota tehdään asennusvalmiiksi tehdasolosuhteissa ja lasketaan työmaalla valmiiden perustusten päälle. Se on laadukas, vaivaton ja monikäyttöisyytensä vuoksi myös kustannustehokas majoitustilavaihtoehto,  toimitusjohtaja Antti Holmberg kertoo.

Yhtiön osaamisesta on Lapissa useita näyttöjä. Rakennusliike Holmberg on ollut toteuttamassa muun muassa Saariselän Northern Lights Villagea, Ivalon Aurora Villagea sekä Veskoniemen kelohirsistä erähotellia.

Rakennusliike Holmberg Oy

Perustettu 2015