Säilytä rintasi ryhdikkäinä

Riittävän tukevat urheiluliivit muuttavat liikunnan nautinnolliseksi isopovisellekin. Samalla ne estävät myös pienempien rintojen pysyvää venymistä ja siitä aiheutuvia sisäisiä verenvuotoja sekä ns. raskausarpia.

Rintarauhaskudos ei sisällä lainkaan lihasta ja rintoja pitää paikoillaan ainoastaan iho sekä ohuet sidekudossäikeet eli Cooperin ligamentit, jotka venyvät 1-3 mm vuodessa. Rinnat laskeutuvat 3-9 cm 30 vuodessa riippuen rintojen koosta ja tuesta erityisesti rasittavan liikunnan aikana. Juostessa A- kupin rinnat liikkuvat 8 cm ja G-kupin rinnat jopa 30 cm.

Rintojen venymistä ei voi täysin estää, mutta sitä voi oleellisesti hidastaa käyttämällä tieteellisesti tutkittuja Shock Absorber urheiluliivejä. Niistä löytyy sopivasti tuettu ja muotoiltu malli kaikenkokoisille rinnoille jokaiseen urheilulajiin.

Tavallisia liivejä ei ole tarkoitettu urheilukäyttöön. Urheiluliivit on suunniteltu liikkumiseen ja niiden tekniset materiaalit hengittävät, siirtävät kosteuden pois ihon pinnalta ja säilyttävät tukiominaisuutensa myös kosteana.

Liiviä valittaessa tärkeintä on löytää oikea koko ja tukitaso, neuvoo Shock Absorberin myyntipäällikkö Karoliina Piirainen. Tukitasoon vaikuttavat sekä urheilun aiheuttama rintojen liike että poven koko. Juostessa tarvitaan isompi tukitaso kuin kuntosaliharjoittelussa ja isopovinen tarvitsee tehokkaan tuen kevyessäkin liikkeessä.

Liivin oikea koko valitaan kuppikoon ja rinnanympäryksen mukaan.
– Urheiluliivin kaikki tuki lähtee napakasta rinnanympäryksestä. Se kannattaa antaa ammattitaitoisen myyjän mitattavaksi. Kuppikoko on oikea, kun rinta noudattaa liivin materiaalin linjaa pursuamatta tai jättämättä kangasta löysäksi, muistuttaa Piirainen.

Yhteydenotot: Power Stick Oy / Shock Absorber, Puh. 020 776 9400
Teksti: http://www.editori.fi/kuluttaja

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Power Stick Oy: Toimimme Shock Absorber –urheiluliivien maahantuojana ja järjestämme Urheiluliiviklinikoita jälleenmyyjiemme liikkeissä ympäri Suomen.

Lainaukset

Karoliina Piirainen, Shock Absorberin myyntipäällikkö