Sisätilojen lämpö kuriin energiatehokkaasti

Ikkunoihin asennettava kirkas ja huomaamaton 3M Prestige auringonsuojakalvo estää jopa 60 prosenttia auringon lämpösäteilyn pääsystä sisätiloihin. Jäähdytystä voidaan näin vähentää tai välttyä siltä kokonaan samalla kun tilojen käyttömukavuus lisääntyy. Myös energiaa säästyy, sillä sisäilman jäähdyttäminen on neljä kertaa kalliimpaa kuin sen lämmittäminen.

3M ikkunakalvojen asiantuntija Hannu Heikkilä kertoo, että Prestige on markkinoiden ainoa nanoteknologiaan perustuva, metalliton ja lähes kirkas monikerrospolyesterikalvo.

– Erityisen hyvin 3M Prestige soveltuu toimistojen, liike- ja toimitilojen, hotellien sekä julkisten rakennusten aurinkosuojaukseen vähentäen kuumuudesta aiheutuvaa työtehon heikkenemistä ja säästäen samalla jäähdytyskustannuksia.

– Sen lisäksi, että 3M Prestigen avulla estetään sisälämpötilan liiallinen nousu, poistaa kalvo lähes sataprosenttisesti huonekaluja ja tekstiilejä haalistavan infrapuna- ja UV- säteilyn. Prestige ei kuitenkaan estä auringonvalon pääsyä sisään. Täysin metallittomana kalvo ei myöskään häiritse puhelinten ja mobiilidatan toimivuutta, selvittää Heikkilä.

Auringonsuojakalvot voidaan asentaa kaikille lasityypeille ja 3M:n valtuuttaman asennusliikkeen koulutetut ammattilaiset käyvät aina mittaamassa ikkunat paikan päällä. Valmiiksi oikean kokoisiksi leikattujen kalvojen asennus sujuu nopeasti tilojen käyttöä häiritsemättä.

3M Prestige kalvoille myönnetään 10 tai 15 vuoden takuu. Jäähdytettävissä tiloissa 3M Prestigen takaisinmaksuaika on jopa alle viisi vuotta.

Ikkunoiden suoritusarvon parantaja

3M energiasuojakalvot toimivat saneerauskohteissa lisäeristeen tavoin. Säilytettäväksi haluttavien ikkunoiden suoritusarvoa parannetaan rajoittamalla liian kuumuuden tai kylmyyden pääsyä sisälle asentamalla kalvo ikkunan sisäpintaan.

3M:n ikkunakalvojen valikoimaan kuuluvat myös heijastavat tai tummentavat ikkunakalvot, joilla voidaan mm. yhtenäistää julkisivun ilme ja vähentää auringon haitallista häikäisyä.

Teksti: Maija-Liisa Saksa

Lisätietoa 3M ikkunakalvoista: https://ikkunakalvot3m.fi

Oopperan talotekniikan saneerauksen jälkeenkään jäähdytys ei ollut riittävää mm. solistien pukuhuoneissa ja osassa toimistoja. Ikkunoihin asennettiin huomaamattomat 3M:n Preistige auringonsuojakalvot, joilla sisälämpötila saatiin alenemaan muuttamatta kuitenkaan arvorakennuksen ulkonäköä.

ASENNUSLIIKKEET KIITTÄVÄT LUOTETTAVAA LAATUA

3M:n energiansuojakalvoja asentavat valtuutetut liikkeet kiittävät kuin yhdestä suusta kalvojen hyvää laatua ja luotettavuutta.

3M kalvotuotteet olivat pääkaupunkiseudulla toimivan Suomen Teippitalo Oy:n ensimmäinen käyttöön ottama kalvomerkki 26 vuotta sitten.

– Kokemuksemme perusteella 3M:n tuotekehitys ja -testaus toimivat hyvin, eikä sieltä tule keskeneräisiä tuotteita. Yli kymmenen vuotta sitten markkinoille tullut 3M Prestige on myydyin auringonsuojakalvomme. Kaupunkialueella sen iso etu on, ettei erikoislupia tarvita, sillä täysin huomaamattomana se ei muuta julkisivunäkymää, korostaa yrittäjä Joni Kenias

----

Koko Suomessa toimiva Novela Oy:n toimitusjohtaja Raimo Nygård kertoo, että pitkäaikaisen kokemuksen perusteella 3M:n tuotteisiin voi luottaa.

– Niillä on parhaat takuut ja valtuutettuna asennusliikkeenä me voimme myöntää ne edelleen asiakkaillemme. 3M:n tuotteilla ammattitaitoisten asentajiemme on helppo tehdä hyvää laatua.

----

Suomen Kiinteistökalvotus Oy on erikoistunut asentamaan aurinkosuojakalvoja Etelä-Suomen alueella.

– Vaikka meillä on muitakin merkkejä edustuksessa, myymme eniten 3M:n tuotteita. Niiden takana on iso, luotettava organisaatio ja saamamme kokemukset yli 20 vuoden ajalta ovat hyviä. 3M Prestige on ainutlaatuinen tuote. Sen todistavat monet referenssikohteemme, mm. Oopperatalo sekä Pauligin toimitalo, toteaa toimitusjohtaja Petteri Mäkelä.

----

Pääkaupunkiseudulla ja Etelä-Suomessa toimivan Teippi-Z Oy:n toimitusjohtaja Ari Vepsäläinenkin kiittelee hyvin jo neljännesvuosisadan sujunutta yhteistyötä.

– 3M on paras yhteistyökumppanimme ja käytämme lähes yksinomaan heidän tuotteitaan. Ne ovat tulleet ammattitaitoisille asentajillemme tutuiksi, mutta jos vuosien saatossa on ilmennyt haasteita, olemme saaneet aina täyden tuen.

Lisätietoa 3M ikkunakalvoista: www.3m.fi

Editor Helsinki – yritysviestinnän asiantuntija