• Editor Helsinki/

Suomessa kouluttautuu turvallisuusalan uusi sukupolvi: Safetor-konserni vastaa muuttuvan yhteiskunnan turvallisuustarpeisiin

Safetor-konserni on suomalaisten henkilöosakkaiden 100-prosenttisesti omistama uuden sukupolven turvallisuusalan yhtiö, jonka katse on vahvasti tulevaisuudessa. Henkilöstöä koulutetaan niin pitkälle kuin yksilön rahkeet riittävät, jotta yhtiö voi vastata muuttuvan yhteiskunnan turvallisuushaasteisiin ja kouluttaa uuden sukupolven turvallisuusammattilaisia.

ytännön tasolla tätä toteuttaa Safetor-konserniin kuuluva Safety Solutions Finland Oy, joka on erikoistunut yksityisen turvallisuusalan koulutuksiin ja turvallisuusalan tutkintojen koulutussisältöjen tuottamiseen.

– Korkeasti koulutettu henkilöstömme on kilpailuvaltti vaihtelevasta osaamisesta tunnetulla turvallisuusalalla, Safetor Oy:n liiketoimintajohtaja Hannes Mäkipernaa sanoo.

HAKKA GROUNDS TÄHTÄÄ EUROOPAN MARKKINOILLE

Konsernissa on havaittu, ettei nykyinen turvallisuusalan koulutus vastaa täysin yhteiskunnassa käynnissä olevaa turvallisuusmuutosta.

– Turvallisuus on siirtymässä yksityissektorille nopeammin kuin alan koulutussisällöt pysyvät mukana. Haastavimmissa tehtävissä työskentelevät ammattilaiset ovat joutuneet jo pitkään kouluttamaan itseään ulkomaisilla lisäkursseilla mm. haastaviin ensiaputaitoihin, henkilöturvallisuuteen sekä turvallisuussuunnitteluun.

Yhtiö avaakin loppuvuonna 2017 Hakka Grounds -koulutuskeskussarjan ensimmäisen keskuksen puolustusvoimien entiseen Kauhavan Lentosotakoulun tukikohtaan. Yli 400 hehtaarin sotilastukikohta tarjoaa puitteet täysin uuden mittakaavan koulutustoiminnalle kansainvälisesti uskottavalla tasolla.

Suomalainen koulutusosaaminen on maailman huippuluokkaa, mutta Safety Solutions Finlandin toimitusjohtajan Tatu Niemen mukaan olemme turvallisuusalalla vielä melko tuntematon maa.

– Suomesta löytyy osaamista ja yhteiskunnallista tukea turvallisuusalan koulutuksen muokkaamiseen uskottavaksi vientituotteeksi. Hakka Grounds voi kilpailla Euroopan suurimpien toimijoiden kanssa. Toteutamme asiakkaille räätälöityjä koulutuksia sekä tarjoamme aluetta muille kouluttajille ja julkishallinnon organisaatioille. Toivotamme suomalaiset kouluttajat lämpimästi tervetulleeksi. Täältä löytyy kaikki, hän lupaa.

www.safetor.fi

Teksti: Eila Lokka