Teollinen internet mullistaa teräs- ja metalliteollisuuden laadunvalvonnan

Oulun Yliopiston spin-offina vuonna 2012 perustettu ​Sapotech Oy soveltaa menestyksekkäästi uusinta laser- ja kuvantamisteknologiaa, konenäköä ja teollista internetiä metalliteollisuuden ydinprosessien tarkkailuun ja optimointiin.

Kuumien prosessien hehkua ja lämpöväreilyä kumoava laserkuvantamisteknologia tuottaa uutta, ennennäkemättömän tarkkaa ja reaaliaikaista tietoa asiakkaiden ydinprosesseista. Sapotechin tuotteiden pohjana toimiva Reveal - teollisen internetin sovellusalusta - mahdollistaa uudenlaisen globaalin palvelu- ja liiketoimintamallin. Pilvipalvelu toimii myös mobiililaitteilla, ja tuo käytön, ylläpidon ja etähallinnan hyödyt teollisuusprosesseihin, joissa niitä ei ole aiemmin totuttu näkemään.

- Kun ongelmatilanteisiin voidaan reagoida jo tuotannon alkupäässä, vapautuu merkittävästi tuotantokapasiteettia ja säästyy energiaa - jopa kymmeniä gigawattitunteja vuodessa, eli karkeasti yhden tuulivoimalan vuosituotannon verran. Viallisen aihion poistaminen prosessista voi tarkoittaa kymmenien tuhansien dollarien säästöjä, huomauttaa yhtiön liiketoiminnan kehityspäällikkö Pekka Kumara. Yhtiö valittiinkin Vaasa EnergyWeek 2015:ssä “Energyspin Top 30” -joukkoon.

Täysin uudenlaisella palvelupohjaisella liiketoimintamallilla Sapotech tarjoaa ratkaisunsa avainasiakkailleen ilman kalliita laiteinvestointeja ja ylläpidon piilokustannuksia. Asiakas maksaa ainoastaan tuotteiden käytöstä ja siitä saatavasta hyödystä, jolloin investointi alkaa tuottaa arvoa heti palvelun käynnistyttyä.

- Emme ole pelkkä laitetoimittaja, vaan asiakas maksaa todellisesta saamastaan hyödystä. Toimimme pitkällä aikajänteellä kehittäen tuotteita ja palveluja yhä paremmin asiakastarvetta vastaaviksi.

Yhteydenotot: Sapotech Oy, +358 44 540 0475

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Teräs- ja metalliteollisuuden kuvantamis- ja valvontaratkaisut

Sapotech Oy valittiin Vaasa EnergyWeek 2015:ssä “Energyspin Top 30” -joukkoon.
Sapotech Oy