Toisenlainen Lahja – hyvää mieltä ja hyötyä samassa paketissa

Kirkon Ulkomaanavun Toisenlainen Lahja on eettinen ja ekologinen lahja hänelle, jolla on jo kaikkea. Koulupuku tai Vuohi on lahjan antajalle pieni sijoitus, joka antaa lahjan saajalle hyvän mielen ja voi muuttaa kehitysmaan perheen elämän.

Kirkon Ulkomaanavun varainhankinnan koordinaattori Kaarina Karjalainen kertoo, että Toisenlainenlahja.fi-verkkosivustolta lahjoista suosituin viime vuonna oli Puuntaimet.

– Se on ympäristölahja, josta saadaan myös toimeentuloa, kun paikallisia ihmisiä palkataan istuttamaan taimia. Toiseksi suosituin oli Naisten Pankin Stipendi tytölle -lahja. Lahjan avulla tuetaan tyttöjen koulunkäyntiä. Tyttöjen koulutus on tärkeää, sillä koulutetulla naisella on paremmat mahdollisuudet toimeentuloon, hän kertoo.

– Vuohi voi auttaa pois köyhyyden kierteestä, kun kileistä ja vuohenmaidosta saa tuloja. Suosituin yrityslahja Kaivo taas auttaa turvaamaan riittävän puhtaan veden saannin, Karjalainen havainnollistaa.

Lahjan hankkiminen Toisenlainenlahja.fi-sivustolta on helppoa. Vaihtoehtoja löytyy jokaiselle kukkarolle.

– Voit valita, haluatko kotiin toimitettavan perinteisen postikortin vai sähköisen kortin, jonka voi ajastaa haluttuna aikana lähetettäväksi. Korteissa myös kerrotaan, miten lahja auttaa perhettä kehitysmaassa. Teksti: Eila Lokka

Kirkon ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö. Autamme siellä, missä hätä on suurin. Teemme työtä kaikkein köyhimpien ihmisten kanssa uskontoon, etniseen taustaan tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta.

www.kirkonulkomaanapu.fi

Yhteystiedot: