Tuhannen saaren idyllinen Naantali

Mielikuvaan Naantalista yhdistyvät aurinkoinen kesäpäivä ja idyllinen venesatama kaupungin sykkivässä sydämessä, viehättävät ravintolat, kahvilat, kaupat ja galleriat sekä tietysti myös Muumimaailma sekä seikkailujen Väiskisaari Unikeon kestejä unohtamatta. Naantalin ja lähisaariston kesä tarjoaakin ainutlaatuisia elämyksiä kaikenikäisille.

Tänä vuonna Vuoden satamaksi valittua Naantalin Vierasvenesatamaa ei suotta kehuta Pohjois-Euroopan hienoimmaksi. Tunnelmallisen ympäristön lisäksi satama tarjoaa veneilijöille kaikki huoltopalvelut sekä paljon extraa. Huolenpito veneilijästä alkaa jo lahdelle tultaessa, sillä vastassa on sataman follow-me -vene, joka opastaa perille ja tarvittaessa auttaa myös kiinnittymään.

– Meillä veneilijät rantautuvat aina turvallisesti. Palvelu on käytössä alkukesästä viikonloppuisin ja juhannuksesta alkaen joka päivä iltaan saakka, selvittää Naantalin Vierasvenesatama Oy:n toimitusjohtaja Miska Pekkola.

Vierasvenesataman palvelurakennus tarjoaa kaikki veneilijän tarvitsemat palvelut, bonuksena saunatilojen upea näköala Kultarantaan ja venesatamaan.

Uudessa palvelurakennuksessa sijaitsevat satamatoimisto sekä ravintola ja kahvila. Yläkerran upeat sauna- ja pesutilat tarjoavat ainutlaatuisen näköalan venesatamaan sekä Kultarantaan. Käytössä on myös huone pyykin ja astioiden pesuun.

Veneilijän kauppareissut sujuvat kätevästi lainatulla polkupyörällä tai käyttämällä Kauppakassi-palvelua, jolloin tuotteet tilataan etukäteen paikallisesta K-supermarket Ellenistä. Uutta on palvelurakennuksesta vuokrattava neljän hengen katoksellinen polkupyörä, jolla koko perhe pääsee mukavasti nauttimaan lähiympäristön palveluista ja luonnosta.

Ruumiin ja hengen virkistystä

Monipuolinen ravintolatarjonta moninkertaistuu Costa Food Festivalin aikana elokuun 17.–19. päivänä. Tällöin paikalliset ja kauempaakin tulevat ravintolayrittäjät täyttävät rannan herkuillaan.

Aktiivisille aikuisille Naantali tarjoaa luontoelämysten lisäksi mm. vesiurheilua ja golfia sekä rentoutumista Naantalin Kylpylässä. Musiikin riemusta voivat nauttia sekä aikuiset että lapset kesäkuun 5.–16. päivänä pidettävillä Musiikkijuhlilla. Lapsille on omaa ohjelmaa 7.–10. päivänä.

Naantaliin kuuluu oleellisesti sitä ympäröivä tuhannen saaren saaristo. Vierasvenesatama on Rymättylässä, Merimaskussa ja Velkuassa, jonne luvataan kesän kovimmat bileet ja tapahtumat.

Teksti: Maija-Liisa Saksa

……………

Naantali24h – Yhteiskunnan uudistamisen festivaali 12.–13.6.2018

Ei lavoja, luentoja, titteleitä tai yleisöä – kaikki kutsutut ovat osallistujia ja tasa-arvoisia pääpuhujia. Huippuajattelijoita yhteiskunnan eri osa-alueilta missionaan määritellä Suomen suuret kysymykset uusiksi. Aikaa 24 tuntia, jonka päätteeksi tulokset siirtyvät suoraan Suomen poliittisten päättäjien käsittelyyn. Päättäjäpaneeli välitetään suorana lähetyksenä verkossa.

Lisätietoja tapahtumasta tulevien viikkojen aikana. Pysy kuulolla #naantali24h, www.naantali24h.fi