Tyylikäs vaihtoehto terassimarkiisille tai lasitetulle terassille

Katosmarkiisi soveltuu erityisesti isojen pintojen kattamiseen ja auringolta sekä vesisateelta suojautumiseen. Sen ja mahdollisten lisävarusteiden avulla voi loihtia terassikokonaisuuden, joka kääntää katseita.

– Tuoteryhmän kysyntä on kasvanut Euroopassa kovalla vauhdilla jo useamman vuoden ajan. Suomessakin se on yleistynyt joko terassimarkiisin tai lasiterassin vaihtoehtona. Lasitettuun terassiin verrattuna etuna on etenkin samalla saavutettava tehokas aurinkosuoja, joka monesti lasiterassille joudutaan hankkimaan erikseen. Toisin kuin lasiterassiin, katosmarkiisiin ei myöskään tarvita rakennuslupia, koska sitä ei lasketa kiinteäksi rakennelmaksi, kertoo Juhana Repo Artic Store -myymäläketjusta.

Katosmarkiisilla voidaan suojata suurikin alue auringolta ja sateelta, ja sen kestävä rakenne mahdollistaa markiisin käytön kovallakin tuulella. Patentoidun rakenteensa ansiosta se on myös täysin vedenpitävä. Katosmarkiisi on hyvä ratkaisu esimerkiksi ravintoloiden isojen terassien kattamiseen, jolloin kautta voidaan jatkaa kesän molemmin puolin.

– Katosmarkiisit soveltuvat myös mainiosti kotiterasseille, jonne toivotaan huoletonta käyttöä säässä kuin säässä, Repo toteaa.

Katosmarkiisin kankaan ollessa kokonaan aukaistuna, kangas on kireällä ja antaa näin aurinkosuojan lisäksi suojan vesisateelta. Etureuna on lisäksi varustettu vesirännillä, jota pitkin sadevedet valuvat sivuille ja edelleen pystyjalkojen sisäänrakennettuja kouruja pitkin maahan tai suoraan viemäriin. Katosmarkiisin sivuille on mahdollista asentaa ylös rullautuvat suojaverhot tuuli- tai näkösuojaksi tarpeen mukaan.

– Muita mainioita lisävarusteita ovat muun muassa led-valaistus ja lasiliukuovet, joten kokonaisuudesta saa hyvin keväästä syksyyn palvelevan terassitilan. Katosta, sivuverhoja sekä valoja voidaan käyttää helposti kaukosäätimellä tai vaikka mobiililaitteella.

Artic Store on Suomen suurin aurinkosuojien ja kaihtimien erikoisliikeketju, joka palvelee 17 myymälän voimin ympäri Suomen. Katosmarkiisien ja muiden tuotteiden suunnitteluun ja asennukseen löytyy apua lähimmästä Artic Store -myymälästä.

– Vahvuuksiamme ovat ehdottomasti pitkän kokemuksen ja jatkuvan koulutuksen takaama ammattitaito sekä jatkuvasti markkinoiden tarpeiden mukaan kehittyvä mallisto, Repo sanoo. Teksti: Kati Keturi

Artic Store

Aurinkosuojauksen ja kaihtimien erikoisliikeketju, joka valmistaa suurimman osan tuotteista Suomessa. Palvelee 17 myymälän voimin 16 paikkakunnalla. Tuotevalikoimassa mm. screenkaihtimet, terassi- ja katosmarkiisit, sälekaihtimet, rullaverhot ja pystylamellikaihtimet. Valmistaa vuosittain yli 250 000 erilaista kaihdin- ja aurinkosuojatuotetta. www.articstore.fi

Artic-kaihdin Oy