Vain optimiratkaisu on kyllin hyvä

Suomalainen insinööriosaaminen ja tinkimätön halu parantaa asiakkaan kilpailukykyä ovat kasvattaneet Elomatic Oy:n yhdeksi johtavista konsultointi- ja suunnittelupalveluyrityksistä Euroopassa.

Suomalaisen insinöörin osaaminen, tehokkuus ja halu löytää aina optimiratkaisu käsillä olevaan ongelmaan ovat Elomaticin menestystekijöitä.

– Asiakeskeisyys ja ytimeen pureutuminen kuuluvat suomalaiseen ajattelutapaan ja kulttuuriin. Tämä toimintatapa helpottaa myös yhteistyötä saksalaisten yritysten kanssa, sillä tässä suhteessa saksalainen ja suomalainen kulttuuri muistuttavat toisiaan, kertoo toimitusjohtajaPatrik Rautaheimo usean vuoden työkokemuksellaan saksalaisessa yrityksessä.

– Nautimme, kun voimme kääriä hihat ja aloittaa uuden, haastavan projektin.

Elomaticilla on parhaillaan työn alla Global-luokan matkustajalaivan suunnittelu MV Werften -telakalle. Laiva on suurin koskaan Saksassa rakennettu ja Elomaticin suunnittelutyön osuus on yli 400 miestyövuotta.

Laivojen suunnittelu on kuitenkin vain yksi osa Elomaticin monipuolista palvelutarjontaa. Elomaticin 800 ammattilaista löytävät optimiratkaisun niin prosessi-, elintarvike- ja lääketeollisuuden kuin kone- ja laitesuunnittelun tai energiateollisuuden ongelmiin.

"Autamme liiketoimintasi kukoistukseen"

– Haluamme auttaa asiakkaitamme menestymään tuottamalla heille ylivertaisia palveluja heidän teknisten tuotteidensa ja investointiensa koko elinkaaren aikana. Pystymme palvelemaan asiakkaitamme maailmanlaajuisesti, sillä meillä on lähes 20 toimipistettä Euroopassa ja Aasiassa. Lisäksi palvelujamme vahvistaa kansainvälinen kumppaniverkosto, selvittää Rautaheimo.

Elomaticin muita valtteja ovat vahva laskentaosaaminen, analysointi, simulointi sekä visualisointi.

Pitkäjänteisestä työstä suunnitteluprosessin tehostamiseksi kertoo myös Cadmatic -suunnitteluohjelmiston kehittäminen. Vuosikymmenien työn tuloksena Cadmaticista on tullut yksi maailman suurimmista laivasuunnitteluohjelmistoista ja sitä käytetään laajasti myös teollisuussuunnittelussa. Cadmaticiilla on 850 asiakasta (customer organizations) yli 55 maassa.

www.elomatic.com

Teksti: Maija-Liisa Saksa

Yhteydenotot:
ELOMATIC OY
Itäinen Rantakatu 72, 20810 Turku
email: info@elomatic.com

.

Elomatic Oy tarjoaa konsultointi-, suunnittelu-, tuotekehitys- ja projektinhallintapalveluja sekä tuotteita ja kokonaisratkaisuja teollisuusyrityksille sekä julkisen alan organisaatioille.

Lainaukset

Patrik Rautaheimo, toimitusjohtaja, Elomatic