Ympäristöteknologian suunnannäyttäjä

Evac kasvaa elinkaaripalveluja laajentamalla

Kasvava ympäristötietoisuus merkitsee valtavaa kasvupotentiaalia ympäristöteknologiastaan tunnetulle espoolaiselle Evac-konsernille. Cathelco Group -yritysoston myötä Evac sai viime vuonna valikoimaansa myös laivojen elinkaarta pidentävät korroosionestotuotteet ja painolastiveden puhdistusjärjestelmät.

Evac on maailman johtava meri-, offshore- ja rakennusalan integroitujen veden- ja jätteenkäsittelyjärjestelmien, sekä korroosionestojärjestelmien, toimittaja.

Tavoitteena puhtaampi maailma

Laivojen ja erilaisten merialusten käyttöikä voi olla 30-40 vuotta. Siksi Evac panostaa kokonaisratkaisujen lisäksi voimakkaasti myös huolto- ja elinkaaripalveluihin, tavoitteenaan pidentää alusten käyttöikää ja vähentää ympäristön kuormitusta sekä energiankulutusta.

Tähän liittyen Evac osti tammikuussa saksalaisen Virtuksen sekä entisen jakelijansa englantilaisen Transvac Systemsin. Jälkimmäisellä on vahva jalansija erityisesti vaativien laivasto- ja offshore-projektien toimittajana ja huoltokumppanina.

-Nykyinen tarjontamme ja jälleenmyyntiverkostomme ovat erittäin hyvässä asemassa markkinoiden ja ympäristötietoisuuen kasvaessa. Uusien yritysostojen myötä kasvamme jatkossakin myös orgaanisesti”, Evacin toimitusjohtaja Tomi Gardemeister kertoo.

evac.com/fi/

Teksti: Eila Lokka