AEL valitsi kotimaisen oppimisympäristön

Report this content

Lehdistötiedote 3.12.2003 AEL valitsi kotimaisen oppimisympäristön Suomen johtava uuden tekniikan aikuiskouluttaja AEL ja MDC Education Groupiin kuuluva eOppimisratkaisujen toimittaja Edusolutions Oy ovat sopineet Edulink-oppimisympäristön toimittamisesta AEL:n käyttöön sekä oppimisympäristön kehittämisyhteistyöstä. Edulinkin myötä AEL hakee toimivaa ratkaisua verkko-opetukseensa, toteaa AEL:n toimitusjohtaja Matti Taanila. Verkko-opetusta olemme käyttäneet optimoimaan lähiopetuksen määrää pitkissä opetusohjelmissa. Koska AEL:n koulutukseen osallistujat ovat työelämässä, on välttämätöntä järjestää koulutus niin, että poissaolo työstä minimoidaan osaamisen laadun siitä kuitenkaan kärsimättä. Osa opiskelusta voidaan suorittaa verkossa. Edulinkiin päädyimme sen käytettävyyden takia. Samalla halusimme tiivistää yhteistyötä MDC Education Groupin kanssa. Tällä hetkellä AEL:n verkossa työskentelee yli 2 000 opiskelijaa ja asiantuntijaa. Edulink tulee palvelemaan sekä opetusohjelmien suunnittelua että hallinnointia, toteaa AEL:n kehitysjohtaja Bengt Willberg. Verkko- opetusta olemme menestyksellisesti käyttäneet jo kolmen vuoden ajan, ja meillä on siitä hyvät kokemukset. Kaikkiaan Edulink-oppimisympäristössä opiskelee nyt lähes 20 000 opiskelijaa. Se on ollut käytössä neljä vuotta, joten sen käyttökelpoisuudesta on runsaasti kokemuspohjaista tietoa. Suurimpia käyttäjiä ovat ohjelmiston kehittämistyön aloittanut Markkinointi- instituutti sekä Haaga-yhtymään kuuluvista oppilaitoksista mm. Haaga- Instituutin ammattikorkeakoulu ja Helsinki Business College. AEL tuo mukanaan lähes 40 000 uutta käyttäjää. Voidaankin sanoa, että Edulink- oppimisympäristöllä on nyt merkittävä asema alan aikuiskoulutuksessa, toteaa MDC Education Groupin toimitusjohtaja Matti Honni. Erityisesti olemme iloisia, että AEL teknisen alan osaajana on arvostanut Edulink-oppimisympäristön monipuolisia teknisiä ratkaisuja. Oppimisympäristön usean vuoden vankat käyttökokemukset aikuiskoulutuksessa ovat puhuneet puolestaan. AEL tuo uutta asiakasosaamista oppimisympäristön kehittämiseen jatkossa, sanoo Edusolutions Oy:n toimitusjohtaja Lasse Rasi. Tässä yhteydessä AEL ja MDC Education Group ovat päättäneet myös kehittää yhteistyötään kohti tiiviimpää kumppanuutta. Konsernin organisaatioista erityisesti Markkinointi-instituutti on aiemminkin toiminut yhteistyössä AEL:n kanssa. Nyt tätä toimintaa vahvistetaan koko MDC Education Groupin osalta. Tämä on merkittävä ratkaisu aikuiskoulutuksen kentässä. Tavoitteena on toiminnallisten ja taloudellisten etujen saavuttaminen kummallekin osapuolelle, toteavat toimitusjohtajat Taanila ja Honni. Edusolutions Oy on verkkokoulutuksen asiantuntijayritys, joka tuottaa asiakkailleen verkkopohjaisia oppimisympäristöjä sekä kouluttaa ja konsultoi niiden tehokasta käyttöä. MDC Education Group on liiketalouden jatko- ja täydennyskouluttaja, johon kuuluvat Markkinointi-instituutti, International Management Education (IME) Oy, Efektor Oy, Marketingi Instituut Estonia Oü sekä Edusolutions Oy. AEL on Suomen suurin tekniikan lisäkouluttaja, joka tarjoaa avoimia kursseja ja seminaareja sekä räätälöityjä opetusohjelmia yritysten henkilöstön kehittämiseksi. Lisätietoja antavat Edusolutions Oy toimitusjohtaja Lasse Rasi puh. (09) 473 6503 AEL kehitysjohtaja Bengt Willberg puh. (09) 5307302 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/03/20031203BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/03/20031203BIT00460/wkr0002.pdf