DNA Oy panostaa asiakaskokemuksen parantamiseen Efecten ratkaisun avulla

Efecte Oy ja teleoperaattori DNA Oy ovat aloittaneet yhteistyön, kun DNA on ottanut Efecte Service Management –ratkaisun käyttöön palveluhallinnassaan. Ratkaisulla parannetaan DNA:n asiakaskokemusta ja tehostetaan toimintaa.

Keskitetyllä palvelunhallintajärjestelmällä DNA:n sisäisten ja ulkoisten käyttäjäryhmien keskinäinen toiminta tehostuu ja käyttäjällä on alusta loppuun näkyvyys käsiteltäviin tapauksiin. Yritysasiakkaat voivat itse todentaa palvelutason toteuman yhdestä paikasta helppokäyttöisellä käyttöliittymällä.

”DNA käyttää Efecte -järjestelmää mm. ITIL:n mukaisissa Service Operations -prosesseissa. Tämä antaa meille ja asiakkaillemme erittäin hyvän kokonaisnäkemyksen palvelupyyntöjen, häiriö-, vika-, ja muutosilmoituksien osalta.  Siten voimme varmistaa palvelulupauksemme asiakkaalle.”, kertoo DNA:n palvelunhallinnasta vastaava johtaja Tuomo Rikman.

Manuaalisia toimenpiteitä tullaan vähentämään automatisoinnin avulla joka parantaa asiakaskokemusta, unohtamatta työkalun käyttäjien tyytyväisyyttä. DNA näkee, että ratkaisulla on käytännössä suuret kehitys- ja käyttömahdollisuudet.

”Olemme erittäin iloisia saadessamme DNA:n asiakkaaksemme ja voidessamme tarjota heille koko konsernin palveluhallinnan tarpeita kattavat palvelut. Service Management –ratkaisuamme on helppo laajentaa tarpeiden kasvaessa tai muuttuessa ilman suuria investointeja ja kehitysprojekteja ”, Efecten toimitusjohtaja Sakari Suhonen sanoo.

”Yhteistyö Efecten kanssa on lähtenyt joustavasti ja tehokkaasti käyntiin. Projekteissa on ollut tekemisen meininkiä, ja tuloksia Efecte tuottaa jopa hämmästyttävän nopealla tahdilla.”, Rikman iloitsee.

Sakari Suhonen, toimitusjohtaja, Efecte Oy, puh. 050 384 3576
Tuomo Rikman, palvelunhallinta johtaja, DNA Oy, puh. 044 220 3246

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2013 oli 766 miljoonaa euroa ja liikevoitto 44 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli kolme miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. DNA ja WELHO ovat DNA Oy:lle rekisteröityjä tavaramerkkejä. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. TDC Oy ja TDC Hosting Oy ovat osa DNA-konsernia. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi. DNA:n asiakaspalvelu palvelee Twitterissä @dna_palvelu ja Facebookissa DNA, DNA Kauppa ja DNA Welho -tileillä.

Efecte Oyj Efecte on suomalainen ohjelmistoyhtiö, joka tarjoaa pilvipohjaisia palvelunhallinnan ohjelmistoja ja niitä tukevia asiantuntijapalveluita. Efecten ohjelmistoilla voidaan joustavasti hallita kaikkia organisaation sisäisiä ja ulkoisia palveluita, esimerkiksi IT:n, henkilöstöhallinnon tai talousosaston palveluita ja asiakaspalvelua sekä pääsyoikeuksia. Efecte on yksi alan johtavista keskisuurten ja julkisten organisaatioiden ohjelmistotoimittajista Suomessa ja Pohjoismaissa. Yhtiö on perustettu vuonna 1998 ja se on noteerattu Nasdaq First North Helsinki -markkinapaikalla. Efecte toimii Suomessa, Ruotsissa, Saksassa ja Tanskassa. www.efecte.com

Tuomo Rikman, palvelunhallinta johtaja, DNA
DNA käyttää Efecte -järjestelmää mm. ITIL:n mukaisissa Service Operations -prosesseissa. Tämä antaa meille ja asiakkaillemme erittäin hyvän kokonaisnäkemyksen palvelupyyntöjen, häiriö-, vika-, ja muutosilmoituksien osalta. Siten voimme varmistaa palvelulupauksemme asiakkaalle.
Tuomo Rikman, palvelunhallinta johtaja, DNA