Efecte laajentaa toimintaansa Saksaan

Ohjelmistoyhtiö Efecte laajentaa toimintaansa ja on perustanut tytäryhtiö Efecte Germany GmbH:n Müncheniin Saksaan. Uuden maayhtiön perustaminen tukee Efecten kansainvälistymisstrategiaa pohjoismaiden ulkopuolisilla markkina-alueilla.

”Efecte on kasvanut merkittävästi kahden viime vuoden aikana pohjoismaisessa kotimarkkinassa ja solmi yli 20 uutta asiakkuutta vuonna 2014. Samalla olemme määrätietoisesti kehittäneet ohjelmistojamme vastaamaan asiakkaidemme palveluhallinnan automatisointi- ja tehostamistarpeita”, kertoo toimitusjohtaja Sakari Suhonen.

Nyt on luonnollinen vaihe hakea lisäkasvua Euroopan suurimmasta yksittäisestä ohjelmistomarkkinasta, Saksasta. Olemme palkanneet paikallisia IT-palveluhallinnan ammattilaisia Saksan yhtiöömme. Samanaikaisesti rakennamme kumppaniverkostoa saksankieliselle markkina-alueelle voidaksemme tukea asiakkaidemme projektitoteutuksia paikallisesti.

”Uskomme, että Efecten ainutlaatuinen palveluhallinnan ohjelmistoratkaisu Efecte Edge, joka koostuu kolmesta integroidusta tuotteesta – IT-palvelunhallinnasta, itsepalveluportaalista sekä identiteettien hallinnasta – mahdollistaa asiakkaillemme SIAM-toimintamalliin perustuvan kokonaisuuden sekä nopean investointien takaisinmaksun”, Suhonen jatkaa.

Efecte jatkaa strategiansa mukaisesti yhtiön toiminnan kehittämistä ja kasvattamista kansainväliseksi keskisuurten yritysten ohjelmistoyritykseksi erityisesti IT-palveluhallinnan automatisoinnin ja työntekijöiden itsepalvelun alueella.

Sakari Suhonen, toimitusjohtaja, Efecte Oy, puh. +358 50 384 3576

Ohjelmistoyhtiö Efecte kehittää uuden sukupolven palveluhallinnan kokonaisratkaisua nimeltä Efecte Edge. Se koostuu Efecte Service Management –ohjelmistosta, johon on sulautettu käyttöoikeuksien hallinta ja helppokäyttöinen itsepalvelu. IT-palveluhallinnan lisäksi yhtiö kehittää Efecte Self-Service itsepalvelusovellusta organisaatioiden toiminnan ja palveluiden tuottamisen tehostamiseksi sekä Efecte Identity Management nimistä käyttöoikeuksien- ja identiteetinhallintaohjelmistoa. Efecte toimii Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Saksassa. Tarjoamme ohjelmistomme palveluna pilviympäristöstä. Yhtiö on perustettu 1998, pääkonttorimme sijaitsee Espoossa. www.efecte.com

Efecte Oyj Efecte on suomalainen ohjelmistoyhtiö, joka tarjoaa pilvipohjaisia palvelunhallinnan ohjelmistoja ja niitä tukevia asiantuntijapalveluita. Efecten ohjelmistoilla voidaan joustavasti hallita kaikkia organisaation sisäisiä ja ulkoisia palveluita, esimerkiksi IT:n, henkilöstöhallinnon tai talousosaston palveluita ja asiakaspalvelua sekä pääsyoikeuksia. Efecte on yksi alan johtavista keskisuurten ja julkisten organisaatioiden ohjelmistotoimittajista Suomessa ja Pohjoismaissa. Yhtiö on perustettu vuonna 1998 ja se on noteerattu Nasdaq First North Helsinki -markkinapaikalla. Efecte toimii Suomessa, Ruotsissa, Saksassa ja Tanskassa. www.efecte.com

Sakari Suhonen