Egyptin turistiministeriö panostaa uskonnolliseen matkailuun

Egyptin matkailuelinkeino on ollut koetuksella viime vuosina ja siksi Egyptin turistiministeriö pyrkii jatkuvasti kehittämään uusia keinoja matkailun edistämiseksi. Egyptillä on merkittävä uskonnollinen kulttuuriperintö ja turistiministeri Hisham Zaazou esittelee lokakuussa uuden matkailuohjelman, jossa seurataan Pyhän perheen jalanjälkiä Egyptissä. Tämän toivotaan lisäävän kiinnostusta uskonnollista matkailua kohtaan Egyptissä.

Raamatun mukaan Neitsyt Maria ja Jeesus viettivät Egyptissä 42 kuukautta ja vierailivat 20 eri paikassa.

Tämä on ollut turistiministeriön inspiraation lähteenä suunniteltaessa viikon mittaista Pyhän perheen matka Egyptissä -kierrosta. Vierailukohteiden joukossa ovat vanha Kairo, Maady, Wadi El Natroun ja Al-Minya.

Egyptillä on ollut eri aikoina historian kuluessa rooli niin juutalaisten, kristittyjen kuin islaminuskoisten turvapaikkana.

– Matkailu on elintärkeää Egyptin kansataloudelle. Jeesus Kristus on kautta historian merkittävin Egyptissä vieraillut henkilö, sanoo Aleksandrian paavi Tawadros II. Paavi onkin luvannut, että luostarit avataan ennakkoon sovittaville vierailulle, jotta matkailijat voivat tutustua Egyptin uskonnolliseen kulttuuriperintöön.

Ministeri Zaazoun mukaan turistiministeriö valmentaa kirkkojen ja luostarien edustajat vastaanottamaan matkailijat. Tärkeänä osana uskonnollisen matkailun kehittämistä on siten myös koulutus ja dokumentaatio. Ministeriö päivittää muun muassa yhdessä Egyptian General Tourist Guide Syndicaten kanssa tiedot, jotka liittyvät kristillisiin pyhättöihin, joissa Pyhä perhe vieraili.

Egyptin koptien historia on jäänyt melko tuntemattomaksi, vaikka uskonnollisia matkoja on järjestetty ennenkin Egyptiin. Nyt turistiministeriö on valmis panostamaan uskonnolliseen matkailuun ja koptien perinnön tunnettuuden lisäämiseen. Tämän toivotaan omalta osaltaan elvyttävän matkailuelinkeinoa ja lisäävän entisestään kiinnostusta Egyptin monipuoliseen kulttuuritarjontaan.

Lue lisää The Holy Family in Egypt -esitteestä sekä Egypt Travel -sivustolta: http://www.egypt.travel/attraction/index/holy-family-journey

Egypt Travel App iPhoneihin ja iPadeihin: https://itunes.apple.com/gb/app/egypttravel/id723599120?mt=8#sthash.f0ABF5Db.dpuf
Egypt Travel App Android-puhelimiin: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.cultnat.egypttravel

Egypti on Matkamessujen partnerimaa tammikuussa 2015 – www.matkamessut.fi

Egyptillä on merkittävä uskonnollinen kulttuuriperintö.
Egyptin turistiministeri Hisham Zaazou esittelee lokakuussa matkailuohjelman, jossa seurataan Pyhän perheen jalanjälkiä Egyptissä.
Aleksandrian paavi Tawadros II on luvannut avata luostarit ennakkoon sovituille vierailuille, jotta matkailijat voivat tutustua Egyptin uskonnolliseen kulttuuriperintöön.
Uskonnollisen matkailun toivotaan omalta osaltaan elvyttävän Egyptin matkailuelinkeinoa ja lisäävän entisestään kiinnostusta Egyptin monipuoliseen kulttuuritarjontaan.