Golfmatkailun suosio Egyptiin kasvaa: tasokkaita kenttiä ja hyvää palvelua

Vaikka golfilla on yli satavuotinen perinne Egyptissä, on lajin suosio lähtenyt erityisesti viimevuosina nousuun ja kentät panostavat palvelutasonsa kehittämiseen. Egyptissä on käynnissä tai juuri valmistunut useita golfkenttiä ja vanhoja kenttiä kunnostetaan jatkuvasti. Kentät ja niiden palvelut saavat kiitosta niin ammattilaisilta kuin golfin harrastajilta.

Egyptissä on tällä hetkellä noin 20 huippuluokan golfkenttää, jotka sijaitsevat pääasiassa Kairossa, Punaisenmeren Rivieran alueella Hurghadan ympäristössä ja Sinain niemimaalla. Kaikki kentät tarjoavat korkeatasoisia golfelämyksiä höystettynä silmiä hivelevillä maisemilla, jotka vaihtelevat pyramidinäkymistä upeisiin merimaisemiin.

Egyptin ensimmäiset golfkentät, Gezira Sporting Club ja maineikas Mena House Oberoi Golf lähellä Gizan pyramideja avattiin jo 1800-luvun lopulla. Molemmat golfkentät ovat toiminnassa taas keväällä 2015, kun Mena House Oberoin muutama vuosi jatkuneet uudistustyöt valmistuvat. Muut Kairon pyramidialueen kentät ovat Allegria Golf Club ja Dreamland Golf Club.

– Golfin suosio kasvaa koko ajan ja erityisesti viimeisen kymmenen vuoden aikana golfkentät ja pelaaminen ovat lisääntyneet Egyptissä. Eurooppalaiset golfkilpailut ovat sisällyttäneet Egyptin maailmanluokan golfkohteiden listalle. Olemme siitä suunnattoman ylpeitä ja kiitollisia, sanoo Dr Mohamed Atta Elsherbeiny, Egyptin matkailutoimiston johtaja Suomessa, muissa Pohjoismaissa ja Baltian maissa. – Golfaajat arvostavat hyvää hinta-laatusuhdetta ja osaavat vaatia palvelua, jota he ovat kiitelleet Egyptin golfkentillä.

Uuden Kairon golfkentät ovat Mirage City Golf, Katameya Heights Golf & Tennis Resort ja Katameya Dunes Golf Club, jossa on kaksi mestaruustason golfkenttää. Kaikki Uuden Kairon alueen golfkentät ovat vajaa 20 minuutin ajomatkan päässä Kairon kansainväliseltä lentokentältä. Uusin kentistä on ällistyttävän upea ja luksustason vaatimukset täyttävä Katameya Dunes Golf Club, jonka on suunnitellut Sir Nick Faldo.

Punaisenmeren ja Sinain alueen rannikoilla sijaitsevat golfkentät tarjoavat maisemallisesti ainutlaatuisia pelinautintoja. Punaisenmeren Rivieralla lomailevat golfaajat voivat pelata esimerkiksi El Gouna Golfissa, jossa väylillä vuorottelevat uskomattomat vuoristomaisemat ja loputtomat merimaisemat pelaajien haastaessa itseään viheriöllä. Punaisenmeren Rivieran muita huippugolfia ja monipuolisia palvelua tarjoavia kenttiä ovat muun muassa Stella Di Mare Golf & Country Club, Sokhna Golf Club, La Residence Des Cascades Golf, Spa & Thalasso Resort ja Madinat Makadi.

Sinain niemimaan golfkentistä Taba Heights Golf Resort sijaitsee Aqaban lahden pohjoiskärjessä ja Maritim Jolie Ville Golf vain viisi kilometriä Sharm El Sheikhin lentokentältä – molemmat kentät ovat 18-reikäisiä.

Egyptin yli satavuotias golfperinne jatkaa kasvuaan vahvana ja yhä useampi golflomailija valitsee kohteekseen Egyptin. Egypti uskookin golfmatkailun olevan yksi maan matkailun vahvoista tukijaloista tulevaisuudessa. Ympärivuotinen miellyttävä ilmasto ja täydelliset viheriöt tekevät Egyptistä ihanteellisen golfin peluulle.

Hyvä palvelu, erinomainen vastine rahoille sekä pitkät golfperinteet ovat kulmakiviä jatkuvasti kasvavalle golfin suosiolle Egyptissä.

Egypt Travel App iPhoneihin ja iPadeihin: https://itunes.apple.com/gb/app/egypttravel/id723599120?mt=8#sthash.f0ABF5Db.dpuf
Egypt Travel App Android-puhelimiin: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.cultnat.egypttravel

Egypti on Matkamessujen partnerimaa tammikuussa 2015 – www.matkamessut.fi

Golfilla on yli satavuotinen perinne Egyptissä.
Egyptissä on tällä hetkellä noin 20 huippuluokan golfkenttää.
Pääosa Egyptin golfkentistä sijaitsee Kairossa, Punaisenmeren Rivieran alueella Hurghadan ympäristössä ja Sinain niemimaalla.
Golfmatkailun suosio Egyptiin kasvaa jatkuvasti.
Golffarit arvostavat hyvää hinta-laatusuhdetta ja osaavat vaatia palvelua, jota he ovat kiitelleet Egyptin golfkentillä.
Egypti uskoo golfmatkailun olevan yksi maan matkailun vahvoista tukijaloista tulevaisuudessa.