Suunnittele lomasi Egypt Travel -matkapuhelinsovelluksella: Koe ystävällinen perheloma Egyptissä!

Ennen lomamatkaa on hyvä tehdä suunnitelma siitä, mitä lomalla haluaa nähdä ja kokea, jotta koko perheen toiveet tulevat huomioitua. Egyptin matkailutoimistolla on pitkä kokemus siitä, mikä suomalaisia perhematkailijoita kiinnostaa Egyptissä. Listan kärjessä on tietysti aurinkoinen sää, johon Egyptissä voi luottaa aina. Lue vinkit siitä, mitä muuta lomasuunnitelmiin kannattaa sisällyttää. Nyt Egyptin matkan suunnittelu on entistäkin helpompaa Egypt Travel -matkapuhelinsovelluksella. Lataa se puhelimeesi jo tänään!

Egypti, jossa aurinko paistaa 365 päivää vuodessa, on vain viiden tunnin lentomatkan päässä Suomesta. Ilmasto Egyptissä on miellyttävän lämmin ympäri vuoden. Kuumin kuukausi on heinäkuu, jolloin keskilämpötila on 30 °C ja viilein kuukausi tammikuu, jolloin keskilämpötila on 20 °C. Siis täydellistä lomanviettoon!

– Egypti on suomalaisten kestosuosikki lomanviettopaikkana. Yhtenä syynä suosioon on tietysti takuuvarma aurinko, mutta myös Egyptin monipuolisuus lomakohteena tekee siitä ihanteellisen perhelomakohteen. Egyptissä viihtyvät niin vanhemmat kuin lapset, sanoo Dr Mohamed Atta Elsherbeiny, Egyptin matkailutoimiston johtaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. – Lomakohteet Egyptissä tarjoavat monenlaista tekemistä ja valinnan vaikeus voi olla suuri. Älä unohda seuraavaa perhelomien TOP5-listaa, kun suunnittelet lomaasi Egyptissä, hän vinkkaa.

1. Koe Punaisenmeren vedenalainen elämä
Punainenmeri tarjoaa erinomaiset olosuhteet snorklaukseen ja sukellukseen. Vesi on kirkasta ja vedenalainen elämä kuin suoraan sadusta. Värikkäät kalat ja uskomattoman kauniit korallit kiehtovat niin perheen pienimpiä kuin vähän vanhempiakin. Aivan pienimpien kanssa vedenalaiseen elämään voi tutustua lasipohjaveneestä. Punaisenmeren vedenalainen elämä on kokemisen arvoinen! Tiesitkö, että Punaisessameressä on 1 100 kalalajia, joista 40 on endeemisiä, 200 korallilajiketta, joista 125 pehmytkoralleja, 40 meritähtilajiketta, 25 merisiililajiketta, yli 100 lajiketta nilviäisiä ja 150 äyriäislajiketta?

2. Koe Niili
Perinteisessä puisessa purjeveneessä, feluccassa, voit tuntea, kuinka siirryt ajassa muinaiseen Egyptiin. Niili on ollut kautta historian tärkeä ihmisten ja tavaroiden kuljetusreitti. Feluccan kyydissä arkihuolet unohtuvat ja voit rentoutua Niilin rantojen vehreitä maisemia ihaillen. Ainutlaatuinen kokemus on myös felucca-purjehdus illalla pimeän tultua, kun tuhannet veteen heijastuvat valot luovat lisää maagisuutta matkaan. Tiesitkö, että feluccalla kuljettiin Niilillä jo faaraoiden aikana?

3. Koe egyptiläinen keittiö
Kun aurinko laskee, egyptiläiset heräävät eloon. Perheet lapsineen nauttivat ateriansa ravintoloissa myöhään illalla. Egyptiläiset rakastavat lapsia ja he saavat erityishuomiota myös ravintoloissa. Egyptiläinen ruoka on maistuvaa ja värikästä. Vaikka mausteissa ei ole säästelty, ruoka ei ole liian tulista. Nauti runsaista valikoimista merenantimia tai perinteisemmästä arabialaisen keittiön tarjonnasta, johon kuuluvat myös monet suussa sulavat makeat herkut. Äläkä unohda vastapoimittuja hedelmiä, kuten mango, guava tai taateli. Kyllä – ne kaikki kasvavat Egyptissä ja ovat tuoreita ja herkullisia nautittavaksesi. Tiesitkö, että koshari, falafel ja mahshi ovat tyypillisten egyptiläisten ruokien nimiä?

4. Koe yksi maailman seitsemästä ihmeestä
Vierailulla Gizan tuhansia vuosia vanhoille pyramideille voi kokea koulukirjoista opitun historian. Egyptiläiset tunnetaan taitavina rakentajina ja viimeistään pyramideilla sen uskoo. Gizan tasangolla on myös Suuri Sfinksi ja Aurinkolaivamuseo. Siellä voi kokeilla myös kameliratsastusta. Tiesitkö, että Gizan suurta pyramidia kutsutaan myös nimillä Kheopsin pyramidi ja Khufun pyramidi? Se on yksi antiikin seitsemästä ihmeestä ja ainoa, joka on säilynyt tähän päivään saakka.

5. Koe rantaelämä ja vesiurheilu
Aurinko, lämpö ja ihastuttavat rannat tarjoavat loistavat puitteet iloiselle perhelomalle. Kun rannalla makailu kyllästyttää, riittää vesiurheilussa valinnanvaraa – surffausta, leijasurfausta, leijaliitoa ja vesihiihtoa. Punaisenmeren ympäri vuoden miellyttävän lämpöinen vesi ja matalat rannat ovat ihanteellisia vesiurheilulle. Äläkä unohda vauhdikkaita vesipuistoja Kairossa, Sharm El Sheikissä, Hurghadassa ja Marsa Alamissa. Niissä hurjimmatkin vesipedot viihtyvät. Tiesitkö, että myös Gizan pyramidien läheisyydessä on vesipuisto nimeltään Crazy Water?

– Egypti on kaikkea tätä ja paljon muuta erilaisiin kiinnostuksen kohteisiin. Lentomatka takuuvarmaan Egyptin aurinkoon on vain viisi tuntia, muistuttaa Dr Mohamed Atta Elsherbeiny ja kehottaa: – Älä enää odota, vaan lataa Egypt Travel -sovellus matkapuhelimeesi ja aloita Egyptin lomasi suunnittelu!

Lataa Egypt Travel App iPhoneihin ja iPadeihin.
Lataa Egypt Travel App Android-puhelimiin.

Suunnittele lomasi Egypt Travel -matkapuhelinsovelluksella.
Egypt Travel App iPhoneihin ja iPadeihin: https://itunes.apple.com/gb/app/egypttravel/id723599120?mt=8#sthash.f0ABF5Db.dpuf
Egypt Travel App Android-puhelimiin: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.cultnat.egypttravel
Punainenmeri tarjoaa erinomaiset olosuhteet snorklaukseen ja sukellukseen.
Nauti purjehduksesta Niilillä puisella felucca-veneellä.
Egyptiläinen ruoka on maistuvaa ja värikästä.
Gizan Suuri pyramidi eli Kheopsin pyramidi tai Khufun pyramidi on yksi antiikin seitsemästä ihmeestä ja ainoa, joka on säilynyt tähän päivään saakka.
Punaisenmeren ympäri vuoden miellyttävän lämpöinen vesi ja matalat rannat ovat ihanteellisia vesiurheilulle ja rantaelämälle.