Lassila & Tikanoja avaa Avoimet Paikat -työhönottopisteen

Report this content

Työvoimatarve kasvaa entisestään Lassila & Tikanoja avaa Avoimet Paikat -työhönottopisteen Kiinteistöjen hoitoon ja ympäristönhuoltoon erikoistunut Lassila & Tikanoja avaa L&T Avoimet Paikat -työhönottopisteen Helsingissä. Tavoitteena on helpottaa ja tehostaa siivoukseen ja kiinteistöhoitoalalle haluavien työnhakua. Lähivuosina ammattitaitoisen työvoiman tarve kasvaa entisestään. L&T:n Avoimet Paikat - työhönottopisteen tavoitteena on madaltaa kynnystä hakeutua alalle. Yhtenä tavoitteena on myös muuttaa mielikuvia ja käsityksiä raskaaksi koetusta siivouksesta ja kiinteistöhoidosta, jotka nykyään hoituvat pääosin teknisin apuvälinein. Nykyaikainen siivoustyö on myös työaikojen suhteen joustavaa: työskennellä voi aamuisin, päivisin, iltaisin tai viikonloppuisin. Monipuolinen L&T:n koulutusohjelma perehdyttää työhön, joten alan aiempi työkokemus ei ole välttämätöntä. Etenkin pääkaupunkiseudulla ja muissa suurissa kaupungeissa ammattimaisten siivoojien ja kiinteistöhoitoalan osaajien saatavuus vaikeutuu lähivuosina. Keskeisiä syitä ovat varsinkin pääkaupunkiseudun korkeat elinkustannukset ja tuleva koulutuspolitiikka, jonka tavoitteena on taata suurimmalle osalle ikäluokkaa korkeakoulutasoinen tutkinto. Jo vuonna 2004 poistuu työmarkkinoilta enemmän työvoimaa kuin on saatavissa. Myös ulkomaalaisen työvoiman kysynnälle on selkeitä paineita lähivuosina. L&T Avoimet Paikat -työhönottopiste sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa, Kaisaniemen metroaseman kupeessa, osoitteessa Yliopistonkatu 5. Se on avoinna maanantaista torstaihin klo 9.00-18.00 ja perjantaisin klo 9.00- 17.00. Toimipistettä hoitaa rekrytointialan ammattilainen Eilakaisla. Lisätietoja: toimialajohtaja Anna-Maija Apajalahti, puh. 0500 405 802 tai rekrytointipäällikkö Maija Paasonen, puh. 050 385 6974 Lassila & Tikanoja on valtakunnallisesti toimiva ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten ylläpitoon erikoistunut yritys. L&T:n palvelut on jaettu kolmeen toimialaan: Ympäristöpalvelut, Kiinteistöpalvelut ja Teollisuuspalvelut. Lisäksi yhtiö myy ympäristönhuoltoalan tuotteita. Lassila & Tikanoja Oyj on noteerattu Helsingin Pörssissä ensimmäisenä alan yrityksenä. Yrityksen liikevaihto oli yli 245 M€ vuonna 2001 ja se työllistää 4500 ammattilaista. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/03/20021003BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/03/20021003BIT00320/wkr0002.pdf