Eleiko aloittaa verkkokaupan

Eleiko avaa verkkokaupan tukemaan kotikuntoilun kysynnän kasvua.

Verkkokaupan nopeutettu käyttöönotto

Viimeaikaisen kotikuntoilutuotteiden kysynnän kasvun myötä Eleiko on nopeuttanut strategiaansa sähköisen kaupankäynnin avaamiseksi. Sivustoa pilotoitiin intensiivisen kolmen viikon kehitysvaiheen aikana onnistuneesti Isossa-Britanniassa huhtikuussa ja se on nyt avattu Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa.

”Olemme innoissamme verkkokaupan avaamisesta, sillä ensimmäistä kertaa 60-vuotisessa historiassamme kuluttajilla on mahdollista tilata verkkokaupan kautta tuotteitamme kotikäyttöön. Se tukee tehtäväämme auttaa tekemään ihmisistä vahvempia niin urheilussa kuin elämässäkin ”, sanoi Erik Blomberg, Eleiko Group Ab:n toimitusjohtaja ja omistaja.

Lähiviikkoina sivusto otetaan käyttöön Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Eleikon kumppanina ovat kaksi johtavaa ruotsalaista sähköisen kaupankäynnin yritystä, verkkokauppa-alustojen toimittaja Litium ja maksujärjestelmätoimittaja Klarna. Tämän yhteistyön avulla saamme aikaiseksi luotettavan ja käyttäjäystävällisen asiakaskokemuksen.

Verkkokauppa esittelee laajan valikoiman Eleikon harjoitteluvälineitä ja mahdollistaa yksinkertaistetun tilausprosessin. Eleikon verkkokauppa toimii osoitteessa shop.eleiko.com ja se sulautetaan kokonaan vuoden 2020 aikana Eleiko.com -pääsivustoon luoden yhtenäisen kokemuksen sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaille.

Verkkokauppa on osa Eleikon digitaalisia muutoshankkeita ja strategiaa toimittaa luokkansa parhaimpia harjoitteluvälineitä ja maailmanluokan asiakaskokemusta. Strategia tukee myös yrityksen kasvutavoitteita saavuttaa miljardin kruunun vuotuinen liikevaihto vuoteen 2024 mennessä.

Verkkokaupan avaamisen yhteydessä Eleiko julkistaa useita uusia tuotteita, jotka ovat erityisen merkityksellisiä kotikuntoilumarkkinoille. Tähän julkistukseen sisältyvät säädettävä käsipaino, lyhyempi painotanko ja kaksi pienikokoisempaa kyykkytelinettä. "Uudet julkistukset ovat osa jatkuvaa työtämme suunnitella innovatiivisia ja kestäviä tuotteita sekä yrityksille että kuluttajille." sanoo Erik Blomberg.

Kehittyvät kuntoilunäkymät

Eleikon uusi verkkokauppa käynnistyy aikana jolloin pandemia asettaa haasteita kaupallisille kuntosalimarkkinoille. On välttämätöntä, että ihmiset pysyvät fyysisesti aktiivisina, kunnes he pystyvät jälleen palaamaan kuntosalisaliharjoittelun pariin.

Eleiko näkee kasvavan kysynnän omnichannel kuntoiluratkaisuille. Se on kokemus, joka yhdistää kuntosaleja ja harjoitustiloja online-kokemukseen. Kuntosalialalla on mahdollisuus miettiä innovatiivisesti tulevaisuuden liiketoimintamalleja ja laajentaa kuntosalikokemusta. Samalla vahvistetaan kuntosalin roolia ihmisille tärkeänä sosiaalisena ja yhteenkuulumisen paikkana.

Eleikosta

Eleiko on maailman johtava valmistaja painonnostossa, voimanostossa sekä voimaharjoittelussa. Vuonna 1957 Eleiko otti rohkean harppauksen vohvelirautojen valmistuksesta maailman hienoimpien painotankojen valmistukseen. Valmistettu tarkkuudella erityisestä ruotsalaisesta teräksestä, Halmstadissa toimiva perheen omistama ja hallinnoima yritys auttoi muuttamaan painonnoston ja voimanoston maailmaa. Eleiko on mestareiden valinta, yli 1000 maailmanennätystä on tehty Eleikon tangolla. IWF, IPF ja WPPO -liittojen sertifioima Eleiko varustaa maailman suurimmat mestaruuskilpailut ja arvostetuimmat harjoittelutilat ympäri maailmaa. Laatu, innovaatiot ja asiakkaan palveleminen ovat yrityksen johtavia perusperiaatteina. Eleiko sijaitsee Halmstadissa, Ruotsissa ja työllistää 140 henkilöä ympäri maailmaa.

Avainsanat: