Yli puolet Elenian kaukolämmöstä tuotetaan uusiutuvilla energialähteillä

Elenia Lämpö Oy on nostanut viime vuosien aikana merkittävästi kotimaisten polttoaineiden osuutta kaukolämmön tuotannossaan. Vuonna 2012 uusiutuvien, puuperäisten polttoaineiden käyttö nousi jo 59 prosenttiin. Kaukolämmön tuotannon hiilidioksidin ominaispäästöt ovat myös viimeisten viiden vuoden aikana miltei puolittuneet ollen viime vuonna 130 grammaa tuotettua kilowattituntia kohden.

- Olemme sitoutuneet johtamaan ja kehittämään liiketoimintaamme vastuullisesti. Vähennämme toimintamme ympäristövaikutuksia lisäämällä paikallisesti hankittujen biopolttoaineiden käyttöä ja parannamme energiatehokkuuttamme esimerkiksi investoimalla tuotantolaitoksillamme savukaasupesureihin. Haluamme myös vastata aktiivisesti asiakkaidemme ja muiden sidosryhmiemme odotuksiin edistää kestävää kehitystä, toimitusjohtaja Matti Tynjälä Elenia Lämmöstä kertoo.

Kehitämme uudella kilpailulla biopolttoaineiden hankintaketjua

Elenia Lämpö järjestää nyt ensimmäistä kertaa yhteistyökumppaneilleen kilpailun turvallisuus- ja kehittämispalkinnosta. Palkinto jaetaan sille Elenia Lämmön bioenergian hankinnan yhteistyökumppaneiden työntekijälle, joka on raadin mielestä parhaiten edistänyt bioenergiaketjun toimivuutta tai turvallisuutta.

- Toimimme jatkuvan parantamisen periaatteen mukaisesti ja haluamme olla johtava yhtiö turvallisuus- ja ympäristöasioiden hallinnassa. Uudella kilpailulla haluamme kehittää edelleen polttoaineiden toimitusketjua yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa. Toivon, että hyvät esimerkit innostavat myös muita toimijoita kehittämään omaa toimintaansa, hankinta- ja valmiuspäällikkö Pasi Ruuska Elenia Lämmöstä toteaa.

Kilpailukutsut on tänään lähetetty yhteistyökumppaneille. Kilpailun voittaja julkaistaan tammikuussa 2014.

Lisätietoja:

Matti Tynjälä, toimitusjohtaja, Elenia Lämpö Oy, puh. 040 779 6258