4G LTE -nopeudet nyt myös Saunalahden puheliittymiin

Elisa Oyj, lehdistötiedote 13.12.2012

Huippunopeat 4G LTE -yhteydet ovat nyt saatavilla Saunalahden mobiililaajakaistaliittymien lisäksi myös Saunalahden puheliittymiin. Puheliittymien 4G LTE -nopeuksia voi hyödyntää uusimmilla älypuhelinmalleilla. LTE-teknologiaa tukevilla alueilla tyypilliset toteutuvat tiedonsiirtonopeudet paranevat edesauttaen muun muassa sujuvampaa nettisurffailua ja työntekoa. Rajoittamaton datan käyttö liittymässä on ominaisuus, jonka arvo nousee huippunopeuksien myötä.

LTE-teknologian tuki aktivoidaan Saunalahden Reilu 4G -liittymille ja Mobiililaajakaista 4G -lisäpalveluille. Tuki päivitetään myös jo myytyihin Reilu 4G -liittymiin sekä Mobiililaajakaista 4G -lisäpalveluihin. Saunalahden 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. Koska LTE on puhtaasti datakäyttöön suunniteltu teknologia, siirtyy puhelin automaattisesti 2G/3G-verkkoon puhelua muodostettaessa. Puhelun jälkeen puhelin palautuu takaisin LTE-yhteyteen tai käyttää aina nopeinta yhteyttä Elisan verkossa.

4G LTE -päätelaitteet lisääntyvät koko ajan markkinoilla. Nokia Lumia 920 ja vastikään ennakkomyyntiin tullut Nokia Lumia 820 tukevat LTE:tä. Tuki on tulossa myös iPhone 5:een LTE 1800 megahertsin taajuuden osalta. Uusimpien älypuhelinten lisäksi 4G-nopeuksia voi hyödyntää kannettavissa tietokoneissa Elisan ja Saunalahden valikoimissa olevilla nettitikuilla sekä tableteilla, jotka tukevat 4G-teknologioita.

- Mitä nopeampi liittymä näissä laitteissa on, sitä jouhevampaa datapalveluiden käyttö on -  ja sitä enemmän niitä myös tulee käytettyä. 4G LTE:n puheliittymiin tulon myötä asiakkaillemme tulee entistä edullisemmaksi se, että Saunalahden liittymissä ei ole rajoitettu datan käyttöä. Saunalahdella on rajoittamaton datakäyttö kaikissa liittymätyypeissään, kertoo liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi.

Elisa laajentaa jatkuvasti 4G-saatavuuttaan. Verkon ajantasaisen kuuluvuustilanteen voi tarkastaa kuuluvuuskartasta osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus.

Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, p. 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi