Elisa eSali yhdistää konesalit ketterästi pilveen

Elisa Oyj, lehdistötiedote 21.5.2012

Elisa on kehittänyt pilvipalvelutarjoomaansa ja tarjoaa yrityksille helpon tavan laajentaa nykyistä konesaliaan julkiseen pilveen. Elisa eSali -palvelu hyödyntää Cloudbridge -teknologiaa, joka yhdistää yritysten omat konesalit ja virtuaaliset konesalit minuuteissa.

Elisa on kehittänyt tarjoomaansa ja tarjoaa yrityksille pilvipalveluita uuden Elisa eSali -palvelun muodossa. Uusi palvelu vastaa yritysten tarpeeseen hankkia lisäkapasiteettia tilanteen ja tarpeen mukaan. Elisa eSali
-palvelun avulla yritykset voivat hajauttaa tuotantoaan ja jatkaa omaa konesaliaan julkiseen pilveen entistä helpommin ja nopeammin. Siltana yrityksen oman konesalin ja virtuaalisen konesalin välillä toimii Elisan palveluun kehittämä Cloudbridge-teknologia.

- Yrityksillä on jo pitkään ollut tarve lisätä oman konesalin rinnalle kapasiteettia julkiseen pilveen, mutta niin sanotun hybridimallin toteuttaminen on perinteisesti ollut ongelmallista. Elisa on kehittänyt palveluaan siten, että konesalit yhdistyvät saumattomasti ja lisäkapasiteetin hankkiminen on helppoa. Näin yritykset voivat keskittyä kehittämään ydinliiketoimintaansa tuotantolähtöisestä mallista joustavampaan asiakas- ja palvelulähtöiseen malliin, sanoo Elisan IT-liiketoiminnasta vastaava johtaja Satu Kiiskinen.

Konesalikapasiteettia voidaan hajauttamalla skaalata liiketoiminnan tarpeiden mukaisesti. Uusi hybridimalli tuo siten merkittäviä säästöjä niin investointeihin, työmääriin kuin ylläpitokuluihin. Samalla voidaan varmistaa, että IT tukee joustavammin liiketoiminnan muuttuvia tarpeita.

Elisa on lisäksi kehittänyt palvelun käyttöliittymää ja parantanut käyttäjäkokemusta. Uuden verkkopalvelun kautta lisäkapasiteettia saa hankittua jopa kuudessa minuutissa suoraan verkosta. Palvelu toimii osoitteessa www.elisa.fi/esali.

Satu Kiiskinen, IT-liiketoimintayksikön johtaja, Elisa Yritysasiakkaat, p. 050 506 3757, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Markus Kankaanpää, liiketoimintapäällikkö, Elisa Yritysasiakkaat, p. 050 598 6233, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi