Elisa ja Nordisk Film tarjoavat harvinaisen mahdollisuuden saada oma mainoselokuva valkokankaalle

Lehdistötiedote 20.6.2012

Elisa tarjoaa yhteistyössä Nordisk Filmin ja Matila Röhr Productionsin kanssa suomalaiselle elokuvayleisölle ainutkertaisen mahdollisuuden osallistua kotimaisen elokuvan tekemiseen. Joulukuussa ensi-iltansa saavaan Mikko Kuparisen ohjaamaan ’Rakkauden rasvaprosentti’ -leffaan haetaan kierrätykseen liittyvää mainosfilmiä kaikille avoimen yleisökilpailun avulla. ’Rakkauden rasvaprosentti’ on romanttinen komedia, joka kertoo itsenäisten, omia unelmiaan tavoittelevien ihmisten maailmasta. Elokuvan pääosissa nähdään Mikko Nousiainen ja Miina Maasola.

Elokuvaan liittyvässä kilpailussa yleisölle avautuu mahdollisuus tehdä oma, 25 sekunnin mittainen mainosfilmi, jossa on teemana kierrätys. Kilpailun voittajaksi valittu mainosfilmi näytetään leikkaamattomana lopullisessa elokuvassa. Kilpailu on avoin niin videokuvaamisen harrastajille, elokuva-alan opiskelijoille kuin ammattilaisillekin. Yleisö pääsee äänestämään ehdokkaita ja lopullisen voittajafilmin valitsee raati, jossa ovat mukana mm. Ilkka Matila tuotantoyhtiö Matila Röhr Productionsista, Episodi-lehden päätoimittaja Jouni Vikman sekä Elisan edustaja.

Kotimaiset elokuvat ovat vahvasti mukana Elisa Viihteen tarjoomassa ja Elisa tukee kotimaisten elokuvien tuotantoa pitkäaikaisella yhteistyöllä Nordisk Filmin kanssa. Nyt käynnistyvä mainosfilmikilpailu syventää tätä yhteistyötä entisestään ja osallistaa suomalaista leffayleisöä elokuvan tekemiseen. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun yleisön tekemiä osia sisällytetään sellaisenaan kotimaiseen elokuvaan.

- Elisa haluaa olla mukana yhdistämässä ihmisten kiinnostusta kotimaisiin elokuviin ja elokuvien tuotantoon sekä aina ajankohtaiseen kierrätykseen. Erityisesti nuoriso on kiinnostunut saamaan näytille omia töitään ja tässä avautuu mahdollisuus kokeilla omaa osaamistaan mainosfilmin tekemisessä, kertoo liiketoimintajohtaja Kirsi Valtari Elisalta.

- Elokuvan ja yleisön vuorovaikutus kasvaa. Tämän elokuvan käsikirjoitus mahdollistaa sen, että yleisö pystyy suoraan vaikuttamaan elokuvan tekoon. Tavoitteemme on, että saisimme ihmiset ajattelemaan ja luomaan jotain erityistä, mitä voimme hyödyntää valmiissa elokuvassa, sanoo Ilkka Matila tuotantoyhtiö Matila Röhr Productionsista.

Kilpailusivusto osallistumisohjeineen on osoitteessa www.elisa.fi/rakkaudenrasvaprosentti ja lisätietoja elokuvasta löytyy osoitteesta http://www.matilarohr.com

Kirsi Valtari, Head of Entertaining Services, Elisa Oyj, p. 0505065552, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Manna Katajisto, Publicity Manager, Nordisk Flm, p. 0405610074, etunimi.sukunimi@nordiskfilm.com

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi

Oy Nordisk Film Ab on Suomen johtavia elokuvateatteri- ja dvd-elokuvien levittäjiä, joka vuosittain tuo valkokankaille noin 30 kotimaista ja ulkomaista elokuvaa sekä levittää dvd:llä elokuvien lisäksi myös muuta viihdettä. Nordisk Film on myös Suomen suurin peliviihteen levittäjä, jonka edustuksessa on Sony PlayStation. Vuonna 2010 yrityksen liikevaihto oli 42,8 miljoonaa euroa. www.nordiskfilm.fi
Nordisk Film A/S on pohjoismaitten suurin elokuvien, tv-ohjelmien, pelien ja musiikin tuottaja ja jakelija. Nordisk Film on perustettu jo vuonna 1906, joten se on yksi maailman vanhimpia edelleen toimivia alan yrityksiä. Vuoden 2010 liikevaihto oli 383 miljoonaa euroa.