Elisa ja Videra tarjoavat ilmaiset videoneuvotteluyhteydet Islannin tuhkapilven vuoksi rajoitetun lentoliikenteen ajaksi

Elisa Oyj, lehdistötiedote 25.5.2011

Islannissa lauantaina 21.5.2011 sattuneen tulivuorenpurkauksen vuoksi Elisa ja Videra tarjoavat mahdollisuuden työntekoon maksuttomien videoneuvottelujen avulla kaikkialla maailmassa. Toistaiseksi lentoliikenne Suomessa toimii normaalisti, mutta muualla Euroopassa lentoja on jouduttu perumaan. Elisa ja Videra haluavat antaa yhteydenotto- ja työskentelymahdollisuudet henkilöille, joiden lennot on tuhkapilven vuoksi jouduttu perumaan ja jotka joutuvat odottamaan paluuta.

Videoneuvotteluyhteydet saa käyttöön rekisteröitymällä käyttäjäksi verkkosivuilla osoitteessa www.bringio.com ja lataamalla videoneuvottelusovelluksen omalle tietokoneelle. Sekä sovellus että kaikki videoneuvottelut ovat maksuttomia siihen saakka, kunnes lentoliikenne toimii jälleen normaalisti. Videoneuvottelujen käymiseen tarvitaan lisäksi internetyhteys. Mikäli julkista maksutonta internetyhteyttä ei ole saatavilla, palvelua voi käyttää myös mobiililaajakaistan avulla oman operaattorin roaming-hinnoittelun mukaisesti.

Tietokoneilta käytävien videoneuvottelujen lisäksi Elisa ja Videra tarjoavat Helsingissä, Tukholmassa ja  Oslossa sijaitsevien toimipisteidensä välillä Telepresence –videoneuvottelustudiot veloituksetta käyttöön niille, joilla on tarve korkealaatuisiin isompien ryhmien neuvotteluihin. Neuvotteluhuoneiden varaukset hoituvat numerossa + 46 8 501 113 06.

Lisätietoja Elisan roaming-hinnoittelusta osoitteessa www.elisa.fi/roaming.

Lisätiedot medialle:
Harri Martinmäki, toimitusjohtaja, Videra Oy, 0400 684499, etunimi.sukunimi@videra.com
Juha Urho, videoliiketoiminnasta vastaava johtaja, Elisa Oyj, 050 5060200, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Bringio on yrityksille suunniteltu teräväpiirtotasoinen videoneuvottelupalvelu, jonka avulla voi käydä videoneuvotteluja omalta tietokoneelta, älypuhelimesta tai tablet-tietokoneelta. Palvelun käyttöön tarvitaan tietokone, älypuhelin tai tablet-tietokone, kamera, mikrofoni ja internetyhteys sekä tietokoneelle maksutta  internetistä asennettava sovellus. Bringion avulla neuvottelussa voi myös jakaa materiaalia ja esimerkiksi työstää dokumentteja neuvottelun aikana. Lisätietoja www.bringio.com.

Videra on Pohjoismaiden johtava etätyöpalveluihin erikoistunut yritys, jolla on yli 20 vuoden kokemus videoneuvottelulaitteiden toimittamisesta. Toimintamme on globaalia ja yrityksemme palveluja käytetään laajasti Euroopasta aina Aasiaan, Afrikkaan, Australiaan, sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan asti. Työllistämme noin 70 henkilöä ja kiinteät toimipaikkamme sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa ja Venäjällä.  Vuodesta 2010 Videra on ollut osa Elisa-konsernia. Videra toimii itsenäisenä tytäryhtiönä ja vastaa Elisa-konsernin visuaalisen kommunikaation ratkaisuista. Yhtiön toimitusjohtaja on Harri Martinmäki. Lisätietoja www.videra.com

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme viihtymistä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman 3G-verkon. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi