Elisa kierrättää pienyritysten kannettavat tietokoneet

Elisa lanseerasi yritysasiakkailleen uuden kierrätyspalvelun. Yrittäjille suunnatun Elisa Tietokonepaketin ostaja voi luotettavasti ja tietoturvallisesti kierrättää vanhat kannettavat tietokoneensa. Uudella palvelulla Elisa haluaa tukea yritysten vihreitä arvoja sekä auttaa heitä vaivattomasti päivittämään työkalunsa toimivampiin.

Elisa on tehnyt kannettavien tietokoneiden kierrätyksestä yhteistyösopimuksen Suomen KännykkäRahaksi Oy:n KierrätäKännykkä.fi -palvelun kanssa. Elisalla on yhteistyöhön yksinoikeussopimus, joka kestää vuoden loppuun saakka. Palvelusta tavoitellaan jatkuvaa ja vakiintunutta sopimusajan jälkeen.

- Haluamme, että asiakkaillamme on parhaat mahdolliset työvälineet käytössään. Uuden palvelumme tavoitteena on kannustaa asiakkaitamme päivittämään vanhat koneet uudempiin ja tehokkaampiin ympäristöä kunnioittaen, johtaja Anssi Okkonen kertoo Elisalta kertoo.

Kierrättämällä vanhat koneensa yritysasiakkaat toteuttavat ympäristövastuuta kustannustehokkaasti. Uudet kannettavat tietokoneet ovat keskimäärin 35 prosenttia energiatehokkaampia kuin esimerkiksi vastaavat neljä vuotta vanhemmat laitteet. Muun muassa sisäänrakennetuilla videoneuvottelu- ja muilla etätyöominaisuuksilla yrittäjä säästää paitsi aikaa ja rahaa, myös ympäristöä.

Vaivatonta kierrätystä

Yritysasiakas voi ilmoittaa vanhat kannettavansa kierrätykseen uutta hankkiessaan yrityspalvelupisteessä, puhelinpalvelussa tai verkossa. Kaikki hyvitettävät koneet noudetaan asiakkaalta, ja tietokoneiden sisältämät tiedot tuhotaan koneesta ennen kierrätykseen siirtämistä. Vanhoista koneista maksetaan hyvitys.

- Kannettavien tietokoneiden kierrätys on luonteva jatko henkilöasiakkaiden puhelinten kierrätykselle. Molemmat tukevat hyvin Elisan vihreitä arvoja ja sopivat siksi toimintaamme erinomaisesti. Asiakkailta saamamme palaute hiljattain lanseeratusta palvelusta, etenkin sen helppoudesta, on ollut erittäin positiivista, Okkonen jatkaa.

Anssi Okkonen, johtaja, Connectivity Services, Yritysasiakkaat, 050 5065510, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman 3G-verkon. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi