Elisa Kirja -palvelussa nyt yksinoikeudella jo loppuunmyytyjä suomalaisia dekkareita

Lehdistötiedote 25.6.2012

Elisa Kirja -palvelussa on kesäkuun alussa julkaistu e-kirjoina yli sata markkinoilta jo kadonnutta suomalaista dekkaria. Nämä niin sanotut backlist-kirjat ovat aiemmin julkaistuja suosikkeja, joiden painokset ovat loppuneet ja joita on ollut enää harvoin tarjolla.

Elisa Kirja -palvelusta löytyy nyt e-kirjoina sellaisia CrimeTime-kirjailijoiden teoksia, joita ei enää saa painettuina kaupoista eikä välttämättä kirjastoistakaan. Kyseessä on laajin Suomessa koskaan julkaistu niin sanottu backlist-kokonaisuus, ja joukossa on muun muassa Harri Nykäsen, Juha Nummisen, Seppo Jokisen, Tapani Baggen, Eeva Tenhusen ja Pentti Kirstilän teoksia.  Mukana on myös kirjailijoiden vuosien takaisia esikoisteoksia, joille julkaisu e-kirjana antaa uuden elämän.

Lukijoiden toiveena on ollut saada luettavaksi tavallista edullisempia, pokkarin hintaisia kirjoja myös e-kirjoina. Nyt Elisa Kirja -palvelussa julkaistujen CrimeTime-dekkareiden hinta on 5,90 €/kpl. E-kirjojen keskimääräinen hinta Suomessa on noin 20 €/kirja, joten nyt sähköistä lukemista pääsee kokeilemaan edullisesti.

- Pääsimme julkaisemaan Elisa Kirja -palvelussa dekkarihelmiä, jotka kuuluvat jokaisen suomalaisen lukulistalle, iloitsee palvelujohtaja Liisa Puurunen Elisalta.  Uskomme laajan, yli sadan dekkarin listan ilahduttavan asiakkaitamme näin kesälomakauden alkaessa. E-kirjat kulkevat vaivattomasti mukana lomamatkalla, ja runsas valikoima takaa, ettei lukeminen lopu kesken, hän jatkaa.

- Yli sadan nimikkeen backlist-kerääminen on ollut todella mielenkiintoinen ponnistus, kertoo Jouni Tervo CrimeTime-kustantamosta. Joukossa on niin harvinaisia helmiä, että dekkareiden painettuja versioita on jouduttu etsimään niin divareista kuin omista ja tuttavienkin kirjahyllyistä. Näin mittavan valikoiman kokoaminen yhteen on tuntunut todelliselta salapoliisityöltä. On hienoa saada julkaista uudelleen klassikkodekkareita, joita ilman e-kirjaa olisi lähes mahdotonta tarjota nykylukijoille, hän lisää.

Lisätietoja Elisa Kirja -palvelusta ja CrimeTimen backlist-dekkareista on osoitteessa www.elisa.fi/kirja. Lista kaikista CrimeTime-backlistin nimikkeistä ohessa.

Liisa Puurunen, palvelujohtaja, Elisa Oyj, p. 050 5060285, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Jouni Tervo, CrimeTime, p. 050 4618646, etunimi.sukunimi@pulitzer.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi

CrimeTime on Harri Nykäsen ja Jouni Tervon omistaman Pulitzer Oy:n rekisteröity tavaramerkki, jonka nimiin muodostetaan tunnettujen suomalaisten dekkaristien osuuskunta. Jäsenyys uudessa kustantamossa edellyttää vakiintunutta asemaa kotimaisessa kirjallisuudessa. 14 jäsenen yhteenliittymä julkaisee tänä vuonna 6-7 romaania sekä painettuna että ääni- ja sähkökirjaversioina.