Elisa laajensi 4G- ja 3G-saatavuutta Keski-Suomessa

Alueellinen lehdistötiedote 21.6.2012

Elisa on laajentanut edelleen 3G-verkkonsa kattavuutta Keski-Suomessa. Touko-kesäkuun aikana 3G- ja 4G-saatavuutta on lisätty Jyväskylän, Keuruun ja Hankasalmen alueilla. 3G-tukiasemia on rakennettu myös Kuhmoisiin, Uuraisiin ja Äänekoskelle.

Elisa investoi vuosittain merkittävän osan liikevaihdostaan valtakunnallisen verkkonsa kehittämiseen Sen ansiosta Elisan ja Saunalahden asiakkaille voidaan tarjota kattavat ja nopeat palvelut kaikkialla Suomessa. Keski-Suomen alueella on tehty touko-kesäkuussa useita verkon laajennuksia ja rakennettu uusia tukiasemia.

- Touko-kesäkuun aikana olemme laajentaneet 4G-nopeuksien saatavuutta Jyväskylässä Laajavuoren, Palokan, Äijälän, Keljon, Keljonkankaan, Seppälän, Taulumäen ja Korpilahden alueille. 4G-nopeuksia voi hyödyntää myös Hankasalmella keskustan ja lomakeskus Revontulen alueella sekä Keuruulla Iso Kirjan konferenssikeskuksen alueella. Lisäksi olemme laajentaneet 3G-verkkoa Kuhmoisen Kylämän, Uuraisen Höytiän sekä Äänekosken Isojurvon alueilla, kertoo Elisan Keski-Suomen aluejohtaja Juha Peltomäki.

- Erityisesti näin kesälomakauden aikana nopeista yhteyksistä on hyötyä myös mökkeilijöille ja etätyöläisille. Suomalaiset kaipaavat nopeampia yhteyksiä sekä nopeampia laitteita, koska liikkuvan datan määrä kasvaa voimakkaasti älypuhelinten yleistymisen ja puhelimen käytön monipuolistumisen myötä. Jo noin 65 % kaikista Elisan myymistä puhelimista on älypuhelimia ja odotamme markkinoille lisää 4G-päätelaitteita. Elisan verkossa 4G-nopeudet ovat käytettävissä jo yli 160 paikkakunnalla ja kattavat vielä tämän vuoden aikana 80 % suomalaisista, Peltomäki jatkaa.

www.elisa.fi/kuuluvuus
www.vertaaverkkoja.fi

4G lyhyesti: 4G eli ns. neljännen sukupolven mobiilitekniikka on jatkoa jo laajasti käytössä olevalle 3G-tekniikalle. Elisan 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. Tyypilliset toteutuvat tiedonsiirtonopeudet paranevat edesauttaen mm. sujuvampaa nettisurffailua ja työntekoa. Elisan 4G-palvelut avattiin esikaupalliseen käyttöön vuoden 2010 alussa ja yrityskäyttöön joulukuussa 2010. Marraskuussa 2011 Elisa lanseerasi 4G-nopeudet valtakunnallisesti. Nyt 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 160 paikkakunnalla. Lisätietoja: www.elisa.fi/4G

Elisa Oyj, Juha Peltomäki, Keski-Suomen aluejohtaja, puh. 050 570 1986, etunimi.sukunimi@elisa.fi