• Elisa -g/

Elisa laajensi älypuhelinvalikoimaansa tuomalla myyntiin maailman ensimmäisen tuplaydinprosessorilla varustetun puhelimen

Elisa Oyj, lehdistötiedote 31.3.2011

Elisa tarjoaa asiakkailleen Suomen kattavimman Android-älypuhelimien valikoiman. Valikoima täydentyi entisestään, kun tuplaydinprosessorilla varustettu LG Optimus 2X -puhelin tuli myyntiin Elisa Shopiteissa ja Saunalahden verkkokaupassa.

LG Optimus 2X pohjautuu suosittuun ja käyttäjän omien tarpeiden mukaan muokattavaan Android 2.2 -käyttöjärjestelmään. Puhelimessa on käytetty NVDIA:n kehittämää tuplaytimellistä Tegra 2 -alustaa, joka mahdollistaa mm. teräväpiirtoisen videokuvan taltioimisen ja toiston. Laitteessa on myös HDMI-liitäntä, jonka ansiosta sen voi liittää helposti esim. taulutelevisioon.

- Tuplaydinprosessorit ovat tuttuja tietokonemaailmasta ja nyt sellainen on ensi kertaa tuotu myös älypuhelimeen. Puhelimen ominaisuudet yhdistettyinä kiinteähintaiseen mobiililaajakaistaliittymään mahdollistavat monipuolisen ja tehokkaan sovellusten käytön, toteaa liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi Elisalta.

LG Optimus 2X on paketoitu Saunalahden Norppa+ -puhelinliittymään ja rajoittamattoman määrän datasiirtoa sisältävään Mobiililaajakaista Miniin (0,5 Mbit/s) yhteishintaan 23 euroa kuukaudessa. LG Optimus 2X on SIM-lukitsematon, ja sen voi halutessaan hankkia myös ilman liittymää.

Muita uutuuksia: Samsung Galaxy Gio ja Sony Ericssonin Xperia arc

Elisa tuo maalis - huhtikuun vaihteessa myyntiin myös muita uutuuksia.  Edullisten laitteiden kategoriaan sijoittuva Samsung Galaxy Gio on 3,2 tuuman näytöllä varustettu näppärä älypuhelin ja Sony Ericssonin tyylikkäästi muotoiltu Xperia arc puolestaan tarjoaa kattavat valo- ja videokuvausominaisuudet.

Elisan koko älypuhelinvalikoima on myynnissä Elisa Shopiteissa sekä verkkokaupassa osoitteessa saunalahti.fi.  Laitteiden lisätiedot ja hinnat osoitteesta saunalahti.fi

Lisätiedot: Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Elisa Oyj, p. 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Älypuhelimella tarkoitetaan graafisella käyttöliittymällä varustettua matkapuhelinta, jossa on monipuolinen mukautettava sovellusvalikoima. Älypuhelimella pystyy luontevasti käyttämään internetiä, yhteisöpalveluja ja sähköpostia.

Elisa on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja ja on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla. Elisa toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltian maissa ja Venäjällä. Palvelemme alueellisesti noin 2 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja kansainvälisesti noin 150 000 yritysasiakasta ja julkishallinnon organisaatiota tarjoamalla laajan valikoiman erilaisia liittymiä palveluineen. Välitämme ihmisille elämyksiä ja parannamme organisaatioiden tuottavuutta verkossa. Elisa keskittyy kehittämään kuluttajille ja yritysasiakkaille ICT- ja online-palveluja. Liikevaihtomme vuonna 2009 oli 1,43 miljardia euroa. Henkilöstön määrä on noin 3 200. Elisa toimii globaalisti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja osoitteesta www.elisa.fi