Elisa laajensi jälleen 3G- ja 4G -kattavuutta Keski-Suomessa

Alueellinen lehdistötiedote 26.4.2012

Elisa on laajentanut edelleen 3G-verkkonsa kattavuutta Keski-Suomessa. Kevään aikana 3G- ja 4G-saatavuutta on lisätty Jyväskylän ja Toivakan alueilla. 3G-tukiasemia on rakennettu myös Joutsaan, Karstulaan ja Saarijärvelle.

Mobiililaajakaistan käyttö Suomessa yleistyy edelleen vauhdilla. Älypuhelimia myös käytetään entistä enemmän hyötyyn ja huviin, sillä niiden keskimääräinen datakäyttö kuukaudessa lähenee jo gigatavun rajaa. Aktiivisessa datakäytössä mobiiliverkon ominaisuuksien merkitys korostuu.

- Verkon kattavuus ja tiedonsiirtonopeudet ovat niitä ominaisuuksia, joita asiakkaat arvostavat kun he surffaavat netissä, katsovat videoita tai lataavat musiikkia. Siksi panostamme jatkuvasti Suomen kattavimpaan 3G-verkkoomme sekä laajentamalla saatavuutta että parantamalla kuuluvuutta, kertoo Elisan Keski-Suomen aluejohtaja Juha Peltomäki.

- Tammi-huhtikuun aikana rakensimme uusia 3G-tukiasemia ja laajensimme 4G-nopeuksien saatavuutta Jyväskylässä Kukkumäen, Pappilanrinteen, Keljon Prisman, Mattilanniemen, Rajakadun, Oikokadun, Taulumäen, keskussairaalan ja Graniitin alueilla sekä Toivakassa keskustan alueella. Saarijärvellä 3G-kuuluvuutta on parannettu Hukanmäen alueella, Karstulassa Miekkamäen alueella, ja Joutsassa Etuikolan sekä Oravinkiven alueilla, Peltomäki jatkaa.

Elisa investoi vuosittain merkittävän osan liikevaihdostaan valtakunnallisen verkkonsa kehittämiseen. Sen ansiosta Elisan ja Saunalahden asiakkaille voidaan tarjota kattavat ja nopeat palvelut kaikkialla Suomessa.

www.elisa.fi/kuuluvuus
www.vertaaverkkoja.fi

Elisa Oyj, Juha Peltomäki, Keski-Suomen aluejohtaja, puh. 050 701 986, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopeimman 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi