Elisa lahjoittaa Tampereen Lastenklinikalle siirrettävät valvontamonitorit

Alueellinen lehdistötiedote 23.12.2011

Elisa lahjoittaa vuoden 2011 joulutervehdysvarat Tampereen Lastenklinikan vastasyntyneiden teho- ja tarkkailuosastolle. Lahjoitussummalla hankitaan kaksi siirrettävää valvontamonitoria.

Perinteisten joulukorttien sijaan Elisa muisti yhteistyökumppaneitaan sähköisillä joulukorteilla ja jouluaiheisella äänikirjalla. Jokainen ladattu äänikirja kerrytti lahjoitussummaa, joka luovutettiin lastenklinikan tukisäätiölle valvontamonitorien lisäksi.

– Tampereen Lastenklinikka tekee hyvää työtä erityistason sairaanhoidon parissa ja haluamme tukea paikallisesti tärkeää työtä tekevää toimijaa. Joulutervehdysrahoilla hankituilla laitteilla voidaan tukea vastasyntyneiden hoitoa ja samalla tuottaa hyvää joulumieltä myös lahjoittajille, Elisan Hämeen aluejohtaja Markus Vuosjoki kertoo.

– Siirrettävällä valvontamonitorilla pystytään tarkkailemaan vastasyntyneen elintoimintoja kuten sydänsykekäyrää, hengitystaajuutta, verenpainetta ja happisaturaatiota. Näillä siirrettävillä pienikokoisilla monitoreilla varmistetaan potilaan voinnin seuranta myös potilassiirtojen aikana. Valvontamonitorit ovat edellytys vastasyntyneen voinnin tarkkailulle ja potilasturvallisuuden takaamiselle, ylilääkäri Merja Helminen Tampereen Lastenklinikalta toteaa.

Elisa on lahjoittanut joulutervehdysvaroja hyväntekeväisyyteen vuodesta 2009 alkaen. Aiempina vuosina lahjoituksien kohteina ovat olleet Asunnottomat Vailla vakinaista asuntoa ry, Suomen Luonnonsuojeluliitto, Suomen Sotaveteraaniliitto ry ja WWF - Operaatio merenneito (Itämeri).

Markus Vuosjoki, aluejohtaja, Elisa oyj, p. 050 558 4555, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopeimman 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi