• Elisa -g/

Elisa listasi joulumyynnin suosikkipuhelimet - uuden puhelimen myötä liittymätarpeet muuttuvat

Elisa Oyj, lehdistötiedote 19.12.2012

Elisan joulumyynnin kännykkäsuosikkeja eivät ole tähän mennessä olleet ainoastaan uusimmat lippulaivapuhelimet, vaan myös alemmista hintaluokista on löytynyt toivottuja lahjoja. Täysiverisen älypuhelimen saa tätä nykyä jo reilusti alle 200 eurolla.  Selvästi erottuvat joulun kahdeksan suosituinta puhelinta ovat aakkosjärjestyksessä Asha 311, Blade III, Galaxy SIII, Galaxy SIII Mini, iPhone5 ja Lumia-mallit 800, 900 ja 920. Älypuhelimien yleistymisen myötä datayhteyttä voidaan jo pitää liittymän peruspalveluna.

Käytännössä kaikilla tänä päivänä myytävillä puhelimilla käytetään datayhteyteen perustuvia toimintoja.

- Olemme vastanneet muuttuneeseen tilanteeseen siten, että Saunalahden uusmyynnissä olevat liittymät on päivitetty myytäviä puhelimia vastaaviksi, eli niiden kuukausihintaan sisältyy perusyhteys ilman rajoitettua datasiirtomäärää. Käyttömäärään perustuvan laskutuksen poistaminen varmistaa sen, että kotimaan datakäytöstä ei enää voi syntyä yllättäviä laskuja, kertoo Henri Korpi Elisalta.

Kytkykaupan merkitys pienentynyt selvästi

Kytkykaupan rooli on pienentynyt takavuosista, mikä korostuu vielä entisestään joulukaupassa. Lahjaa annettaessa laitteen hankinta kertamaksulla tai korottomalla maksuajalla on luontevampaa kuin liittymän tai kytkykauppakokonaisuuden antaminen. Jos lahjaan on sidottu myös liittymä, siirtyvät myös liittymän käytöstä aiheutuvat kulut lahjan antajalle.

- Itselleen älypuhelinta hankkivalle on tyypillistä se, että tarve tehdä muutoksia liittymään ja vaihtaa laite eivät ole yhtäaikaisia. Yhä useampi käyttäjä vaihtaa puhelinta tiheämmin, kuin mitä tyypillinen määräaikaisuuden kesto on. Palveluiden nopea kehitys on johtanut siihen, että käyttäjä yhä useammin haluaa säilyttää vapauden muokata ja vaihtaa liittymää tarpeiden muuttuessa, toteaa Henri Korpi.

Värikkäät luurit nousseet uudelleen pinnalle - keltainen on myös miesten mieleen

Suosikkipuhelimia kääritään lahjapapereihin tänä jouluna hyvin monissa väreissä. Mustan ja harmaan ohessa yleistyneen valkoisen lisäksi värikkäämmät laitteet käyvät jälleen hyvin kaupaksi. Värilliset puhelimet ovat olleet suosiossa aiemminkin, mutta ilmiö on nyt vahvistunut uudelleen entistä laajemmalla ja yhä useampia malleja koskevalla väriskaalalla.

- Aiemmin punaisten ja pinkkien puhelinten menekki kasvoi aina joulun alla. Tänä jouluna myös miehet haluavat väriä luureihinsa, ja etenkin Lumian kirkkaan keltaisesta on tullut suosikki sekä miesten että naisten keskuudessa. Myös lisälaitteiden kuten kuulokkeiden ja latausalustojen väri halutaan sovittaa puhelimen väriin, Henri Korpi kuvailee.

Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, p. 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi