Elisa on Elisa Toimisto 365 -palvelullaan Euroopan kärkitasoa Microsoftin Office 365 -ratkaisun myyjänä

Lehdistötiedote 8.5.2012

Elisa on onnistunut kansainvälisellä tasolla erinomaisesti Microsoft Office 365:n myyjänä. Siitä todisteena on 1 500 asiakasorganisaatiota. Elisa aloitti Elisa Toimisto 365 -tuottavuusratkaisujen tarjoamisen osana yrityspalveluitaan kesällä 2011. Menestyksen taustalla on Elisan konsultatiivisuus.

Elisa on tarjonnut yritysasiakkailleen Microsoft Office 365 -ratkaisua ensimmäisenä operaattorina Suomessa. Elisan laajan palvelukokonaisuuden, Elisa Toimisto 365:n, avulla yritykset saavat käyttöönsä yhteensopivat ICT-ratkaisut yhdellä sopimuksella. Selkeänä erona kilpailijoihin on Elisan muita konsultatiivisempi lähestymistapa.

- Tarjoamme kaikenkokoisille yrityksille sopivan palvelukokonaisuuden, jonka tilaaminen, asiakastuki ja laskutus hoituvat kätevästi suomen kielellä yhdestä paikasta. Pelkän teknisen toteutuksen sijaan autamme asiakkaitamme hyödyntämään kokonaisuutta parhaalla mahdollisella tavalla. Ratkaisu toimitetaan palveluna, jolloin yrityksen omia palvelimia ei enää tarvita eikä niiden ylläpidostakaan tarvitse huolehtia, kuvailee Elisan IT-liiketoiminnasta vastaava johtaja Satu Kiiskinen.

- Työtä halutaan tehdä ajasta ja paikasta riippumattomasti. Sen vuoksi toimistotyökalut hankitaan entistä useammin pilvestä. Elisa oivalsi ensimmäisten joukossa Office 365 -palvelun arvon asiakkailleen ja pärjää O365-toimittajana loistavasti myös eurooppalaisessa vertailussa. Se solmi ensimmäiset sopimukset heti palvelun lanseerauspäivänä kesällä 2011 ja vahva asiakastyö on tuottanut tuloksia siitä asti. Elisan tuottavuus- ja kommunikaatioratkaisut luovat asiakkaille edellytykset menestyä. Sen laaja myynti- ja palveluverkko tuo palvelut lähelle yrityksiä, sanoo Microsoftin pk-yrityksistä vastaava johtaja Markku Pulkkinen.

Elisa Toimisto 365 kokoaa yhteen tuoreimmat versiot yrityksille tarpeellisista ohjelmistoista, kuten Microsoftin toimisto-ohjelmista, sähköpostista ja pikaviestimestä. Elisa Toimisto 365 -tuottavuusratkaisua voi käyttää päätelaiteriippumattomasti.

- Asiakkaamme arvostavat ajankäytön tehostamista ja sitä, että työntekijät ovat tavoitettavissa myös tien päältä. Pikaviestintätyökalun avulla yhteydenotto on nopeaa, ja tarvittaessa saadaan mukaan myös kuva- tai videoyhteys. Kokonaispalvelumme kattaa toimistosovellukset, mobiilipalvelut ja -laitteet eli kaikki viestintäratkaisut voi ostaa samalta toimijalta. Tuotteen kysyntä jatkuu edelleen kovana. Uskon, että olemme onnistuneet yritysten tarpeiden tunnistamisessa, Kiiskinen kertoo.

Satu Kiiskinen, IT-liiketoimintayksikön johtaja, Elisa Oyj, 0505063757, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi