Elisa toi 4G-nopeudet Luumäelle ja Ruokolahdelle, 3G- ja 4G-verkkoa laajennettu Etelä-Karjalassa

Alueellinen lehdistötiedote 5.10.201

Mobiililaajakaistan markkinajohtajana Elisa tuo Suomen kattavimpaan 3G-verkkoon 4G-nopeudet, jotka ovat saatavilla nyt myös Luumäen ja Ruokolahden alueilla. 4G vie langattomuuden uudelle tasolle ja vauhdittaa huomattavasti esimerkiksi nettisurffailua, pelaamista ja videoneuvotteluita mobiililaajakaistalla. Syyskuun aikana Elisa on laajentanut edelleen myös Lappeenrannan ja Rautjärven 4G-verkkoaan sekä 3G-verkkoaan Lappeenrannassa, Luumäellä, Rautjärvellä, Ruokolahdella ja Savitaipaleella.

Elisan 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 180 paikkakunnalla. Nyt Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hyödyntää uusia huippunopeita 4G-yhteyksiä myös Lappeenrannan Kivisalmen ja Joutsenon alueella sekä Rautjärven, Luumäen ja Ruokolahden alueilla, joissa saatavilla ovat HSDPA+ Dual Carrier -teknologian mahdollistamat nopeudet. Tulevaisuudessa 4G nopeutuu edelleen kun verkkoa päivitetään LTE-teknologialla.

- Etelä-Karjalan alueella 4G-palveluiden kysyntä on ollut vilkasta. 4G-nopeudet lisäävät entisestään esimerkiksi liikkuvaa ja etätyötä. Paremmat yhteysnopeudet lisäävät mobiililaitteiden käyttömukavuutta ja mahdollistavat kokonaan uusien palveluiden käyttämisen esimerkiksi videoiden jakamisessa ja katselussa, Elisan Itä-Suomen aluejohtaja Ari Punkkinen kertoo.

Liikkuvaa ja etätyötä tehdään nykyisin paljon mobiililaitteilla. 4G-nopeuksia voi hyödyntää kannettavissa tietokoneissa Elisan ja Saunalahden valikoimissa olevalla nettitikulla, joka käyttää aina nopeinta yhteyttä kaikkialla Elisan verkossa. Uuden iPhonen ja Nokia Lumia 900 -puhelimen lisäksi markkinoille on tulossa loppuvuonna myös muita nopeampia yhteyksiä tukevia älypuhelimia, sekä lisää 4G-tabletteja.

- Panostamme jatkuvasti myös 3G-verkkoomme ja olemme syyskuun aikana parantaneet 3G-kuuluvuutta useilla alueilla Etelä-Karjalassa. Lappeenrannassa Kivisalmen alueella ja Joutsenossa Honkalahden, Kesolan, Pöyhiänniemen, Ritasuon, Pappilankankaan ja Pätilän alueilla. Luumäellä Taavetin keskustassa ja Jurvalan alueella, Rautjärvellä kirkonkylän alueella sekä Lahdenkylän, Laikon, Niran ja Vertasenlahden alueilla. Ruokolahdella uusia tukiasemia on rakennettu Ukonsalmen, Vaittilan ja Anteroisenmäen alueille, sekä Savitaipaleella Heituinlahden, Lamminpään, Säänjärven ja Susivuoren alueille, Punkkinen jatkaa.

4G lyhyesti: 4G eli ns. neljännen sukupolven mobiilitekniikka on jatkoa jo laajasti käytössä olevalle 3G-tekniikalle. Elisan 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. Tyypilliset toteutuvat tiedonsiirtonopeudet paranevat edesauttaen mm. sujuvampaa nettisurffailua ja työntekoa. Elisan 4G-palvelut avattiin esikaupalliseen käyttöön vuoden 2010 alussa ja yrityskäyttöön joulukuussa 2010. Marraskuussa 2011 Elisa lanseerasi 4G-nopeudet valtakunnallisesti. Nyt 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 180 paikkakunnalla. Lisätietoja: www.elisa.fi/4G

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät kuuluvuuskartalle osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Ari Punkkinen, Itä-Suomen aluejohtaja, puh. 050 404 2204, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopeimman 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi