Elisa vapautti työsuhdekännykän käytön - satojen tuhansien eurojen säästöt yrityksille

Elisa Oyj, lehdistötiedote 11.7.2011

Elisa vapautti työsuhdekännyköiden käytön henkilökohtaiseen asiointiin ja toi markkinoille Elisa Oma Lasku -palvelun. Se helpottaa yritysliittymien käyttäjien mobiilipalvelujen käyttöä. Oma Laskun ansiosta henkilökohtaiset ostokset ja mobiilipalvelut voi maksaa työsuhdeliittymillä. Yrityksille Oma Lasku mahdollistaa jopa satojen tuhansien eurojen vuosittaiset säästöt.

Elisan markkinoille tuoma Elisa Oma Lasku -palvelu helpottaa mobiiliasiointia. Ottamalla käyttöön Oma Lasku –palvelun yritysliittymän käyttäjä voi hoitaa myös henkilökohtaisen mobiilipalvelujen käytön ja mobiilimaksamisen työsuhdeliitymällä. Henkilökohtaisista ostoista käyttäjä saa oman erillisen laskun.

- Elisa Oma Lasku -palvelun käyttöönoton jälkeen työsuhdeliittymällä voi vapaasti soittaa tai lähettää tekstiviestejä lisämaksullisiin palvelunumeroihin eli käyttää palveluita, joiden käyttö useimmissa yrityksissä tai julkishallinnon organisaatioissa ei aiemmin ole ollut sallittua. Sillä voi tarkistaa merisään, tilata pizzan ja maksaa esimerkiksi raitiovaunulippuja, automaateista ostettuja juomia tai mobiiliviihdepalveluja, kertoo johtaja Anna-Mari Ylihurula Elisalta.

Mittavat säästöt yrityksille

Uusi palvelu mahdollistaa suurissa yrityksissä useiden satojen tuhansien eurojen säästöt.

- Yritykset voivat itse määritellä mitkä lisämaksulliset palvelut kuuluvat yrityksen matkapuhelinedun piiriin ja mitä ovat ne palvelut, joiden käytön työntekijät maksavat itse. Tämä selkeyttää toimintatapoja ja tuo yrityksille säästöä jopa satoja tuhansia euroja vuodessa, kertoo Ylihurula.

Palvelun saa käyttöön tekemällä Elisan kanssa erillisen henkilökohtaisen sopimuksen. Sen jälkeen käyttäjä saa automaattisesti oman erilllisen laskun niiden lisämaksullisten palvelunumeroiden ja palvelujen osalta, jotka eivät kuulu yrityksen matkapuhelinedun piiriin.

Elisa Oyj, Anna-Mari Ylihurula, johtaja, p. 0500 585 727, anna-mari.ylihurula@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme viihtymistä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman 3G-verkon. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi