Elisalta lapsiturvallisin liittymän maksutapa - ei yllätyslaskuja ja soittaa voi saldon loputtuakin

Lehdistötiedote 30.7.2012

Elisan asiakkaat voivat nyt ottaa käyttöön uudenlaisen maksutavan Saunalahti-matkapuhelinliittymiinsä. Uusi maksutapa, Saunalahti Latausliittymä, mahdollistaa turvallisemman tavan käyttää puhelinta edullisesti. Etukäteen ladattava matkapuhelinliittymä estää yllätykset laskuissa, ja sopii erityisesti lasten käyttöön sekä muille tästä ominaisuudesta hyötyville käyttäjille. Uuteen liittymien maksutapaan sisältyy myös lisäturvaa tarjoava Saunalahti Apusaldo -ominaisuus, jolla voi soittaa ja tekstata vielä ennakkoon ladatun saldon loputtuakin.

Toisin kuin aiemmin, asiakas voi nyt valita lähes minkä tahansa Saunalahden matkapuhelinliittymän myös latausliittymänä, josta ei tule jälkikäteen laskuja, vaan sen käyttäminen kuluttaa sille etukäteen ladattua saldoa. Valitessaan liittymäänsä tämän uudenlaisen maksutavan asiakas pääsee hyötymään yhtä aikaa jälkikäteen laskutettavan liittymätyypin edullisemmista hinnoista ja toisaalta etukäteisen lataamisen luomasta turvallisuudesta. Jo nykyisessä muodossaan latausliittymillä on vakiintunut käyttäjäkuntansa, joille latausliittymän mahdollistama saldoraja on perusteltu. Latausmahdollisuuden tuleminen nyt myös muihin liittymiin tarjoaa näille käyttäjille erittäin kustannustehokkaan vaihtoehdon pysyvästi käytettäväksi.

- Tuomme jälleen uutta liittymämarkkinaan tarjotessamme uuden, turvallisemman maksutavan Saunalahti-liittymiin sopimuksellisen latausliittymän muodossa. Voidaan myös puhua lasten omasta liittymän maksutavasta, johon vanhemmatkin ovat tyytyväisiä, koska se estää jälkipolvilta tulevat yllätyslaskut. Lapsista on tullut yhä kasvava kännyköiden käyttäjäryhmä, jolle haluamme tarjota ikään sopivia liittymäratkaisuja, kertoo Toni Kivinen Elisalta.

Turvaa tilanteisiin, joissa liittymäsaldo on päässyt yllättäen loppumaan

Osaksi Saunalahti Latausliittymää on kehitetty liittymän turvallisuutta lisäävä Saunalahti Apusaldo -ominaisuus. Se tuo turvaa tilanteisiin, joissa esimerkiksi lapsen liittymäsaldo on päässyt yllättäen loppumaan. Saunalahti Apusaldo -palvelulla lapsi voi veloituksetta soittaa maksimissaan viiden minuutin puhelun ja lähettää maksimissaan viisi tekstiviestiä veloituksetta normaalihintaiseen matkapuhelinnumeroon, vaikka oma liittymäsaldo olisikin loppunut.

Saunalahti Apusaldo -ominaisuus on aina mukana etukäteen maksettavissa liittymissä. Se kytkeytyy automaattisesti käytettäväksi, kun asiakas ottaa uuden etukäteislataukseen perustuvan maksutavan käyttöön tai saldon loputtua lataa uutta saldoa.

Lisätiedot: saunalahti.fi/latausliittyma

Elisa Oyj, Toni Kivinen, osastopäällikkö, puh. 050 5060 152, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi