Elisalta mobiiliyhteydet Suomessa myytäviin PlayStation®Vita-käsikonsoleihin

Elisa Oyj, Lehdistötiedote 8.12.2011

Elisa toimittaa yksinoikeudella mobiililaajakaistayhteydet kaikkiin Suomessa myyntiin tuleviin PlayStation®Vita-käsikonsoleihin. PS Vita 3G/Wi-Fi on ensimmäinen käsikonsoli maailmassa, jolla voi pelata verkkopelejä milloin ja missä vain. Aiemmin käsikonsoleilla on voinut pelata langattomasti vain paikallisesti lähiverkossa (Wi-Fi). Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) tuo PS Vita -käsikonsolin Euroopan markkinoille 22.2.2012.

- Paikkariippumaton mobiililaajakaistayhteys on uutta käsikonsoleissa. Sen ansiosta pelaaminen voi jatkua täysin saumattomasti niin kotona kuin liikkeessä. Pelaaja voi yhteyden avulla myös ladata laajennuksia peleihin, päivittää statustaan niin Playstation Networkissa kuin esimerkiksi Facebookissa, kuvailee Toni Kivinen Elisalta.

PS Vita 3G/Wi-Fi tuodaan Suomen markkinoille Elisan ja Nordisk Filmin yhteistyönä. Nordisk Film edustaa PlayStation-pelikonsoleita Suomessa.

- Valitsimme Elisan kumppaniksemme, koska Elisalla on Suomen kattavin ja nopein 3G-verkko. Näin markkinoiden paras mobiili pelilaite saa yhteistyökumppaniksi markkinoiden parhaan mobiililaajakaistan, kertoo Antero Paljakka Nordisk Filmiltä.

Kaikissa Suomessa myytävissä PS Vita 3G/Wi-Fi -myyntipakkauksissa on valmiina Saunalahti Prepaid Erikoispainos (PS Vita käyttöön), joka sisältää veloituksettoman jakson tiedonsiirtoa Suomessa. Veloituksettoman jakson jälkeen PS Vitan käyttäjä voi ladata lisää saldoa edullisen tiedonsiirron käyttöä varten Saunalahden nettisivuilla tai Otto-pankkiautomaatilla yhtä helposti kuin rahaa automaatilta nostaessaan.

Elisan myyntikanavista (Elisa Shopit ja saunalahti.fi) PS Vitan ostava voi valita itselleen sopivimman maksutavan (kertamaksu tai osamaksu 12kk/24kk/36kk) ja myös tehdä halutessaan 3G-Palvelupakettisopimuksen (PS Vita + Saunalahti Mobiililaajakaistaliittymä).

PS Vita 3G/Wi-Fi -käsikonsolin myynti alkaa 22.2. Elisan myymälöissä ja verkkokaupassa. Ennakkovarauksen voi tehdä 12.12. alkaen osoitteessa saunalahti.fi.

PlayStation®Vita
PlayStation® Vita -käsikonsolissa on viiden tuuman korkean resoluution kosketusnäyttö, kaksi kameraa ja Playstation 3 -ohjaimista tutut ohjaussauvat sekä erilaisia sovelluksia kuten Facebook, Twitter ja foursquare.

Elisa Oyj, Toni Kivinen, osastopäällikkö, puh. 050 5060 152, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Nordisk Film, Antero Paljakka, kaupallinen johtaja, puh. 0400 252 553, etunimi.sukunimi@nordiskfilm.com

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopeimman 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi