Elisalta Suomen ensimmäinen 250/50 Mbit/s laajakaistaliittymä

Elisa Oyj, lehdistötiedote 5.4.2011

Elisa tuo markkinoille uuden huippunopean 250 Mbit/s Saunalahti Huoneistokaista -laajakaistaliittymän, jonka nopeus riittää vaativimmillekin internetin tehokäyttäjille ja esimerkiksi grafiikan siirtämiseen.

Saunalahti Huoneistokaista -tuoteperhe kasvaa 5.4. alkaen uudella liittymällä, jonka latausnopeus nousee jopa 250 Mbit/s asti ja lähetysnopeus on 50 Mbit/s. Suuren latausnopeuden lisäksi myös lähetysnopeus on merkittävästi muita markkinoilla olevia liittymiä nopeampi, mikä helpottaa mm. valokuvien ja videoiden lähettämistä. Aiemmin nopein Saunalahti Huoneistokaista on ollut nopeudeltaan 100/10 Mbit/s.

- Elisa haluaa panostaa uusien laajakaistatuotteiden kehittämiseen ja tarjota laajan valikoiman asiakkaiden tarpeisiin vastaavia vaihtoehtoja. Huippunopeilla laajakaistoilla on kysyntää esimerkiksi isojen tiedostojen siirtämistä edellyttävää etätyötä tekevien asiakkaiden keskuudessa, kertoo liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi Elisalta.

Uusi huippunopea laajakaistaliittymä on aluksi saatavilla rajatusti osassa pääkaupunkiseutua ja Pirkanmaata ja se perustuu Ethernet-tekniikkaan. Saatavuus laajenee jatkossa myös muille Elisan laajakaistaverkon alueille. 250/50 Mbit/s -liittymän hinta on 59,90 euroa kuukaudessa.

Saunalahti Huoneistokaistan voi hankkia verkkokaupasta osoitteesta saunalahti.fi tai Elisa Shopitista. Lisätiedot Saunalahti Huoneistokaistan nopeus- ja hintavaihtoehdoista sekä saatavuustyökalu löytyvät osoitteesta saunalahti.fi

Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Elisa Oyj, p. 045 670 0416,
etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja ja on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla. Elisa toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltian maissa ja Venäjällä. Palvelemme alueellisesti noin 2 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja kansainvälisesti noin 150 000 yritysasiakasta ja julkishallinnon organisaatiota tarjoamalla laajan valikoiman erilaisia liittymiä palveluineen. Välitämme ihmisille elämyksiä ja parannamme organisaatioiden tuottavuutta verkossa. Elisa keskittyy kehittämään kuluttajille ja yritysasiakkaille ICT- ja online-palveluja. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa. Henkilöstön määrä on noin 3 600. Elisa toimii globaalisti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja osoitteesta www.elisa.fi