Elisan 3G-verkko laajentui edelleen merkittävästi Etelä-Savossa

Alueellinen lehdistötiedote 4.11.2011

Elisa on laajentanut syksyn aikana merkittävästi 3G-verkkoaan Etelä-Savossa. Elo-lokakuun aikana alueelle rakennettiin 11 uutta 3G-tukiasemaa. Verkkoa on laajennettu Mäntyharjulla, Kangasniemellä, Joroisilla, Pieksämäellä, Heinävedellä, Savonlinnassa ja Kerimäellä.

Elisa investoi jatkuvasti merkittävän osan liikevaihdostaan verkkonsa kattavuuteen ja laatuun. Etelä-Savossa syksyn aikana tehtyjen laajennusten ansiosta Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hyödyntää nopean 3G-verkon mahdollistamia palveluita entistä kattavammin.

- Etelä-Savossa tehdyt alueelliset laajennukset parantavat 3G-palveluita Mäntyharjun Hietaniemessä, Tommolassa, Turkinkylällä ja Laivolahdella sekä Kangasniemen taajamassa. Joroisilla verkko laajeni Kuokkalassa ja Palviaisissa. Pieksämäen alueelle rakennettiin tukiasema Niskamäelle. Heinävedellä saatavuus laajeni Rantalassa, Savonlinnassa Hankavaarassa ja Kerimäellä kirkonkylällä, Elisan Itä-Suomen aluejohtaja Ari Punkkinen kertoo.

- Mobiiliverkon kattavuuden ja tiedonsiirtonopeuksien merkitys korostuu erityisesti, kun surffataan netissä, katsotaan videoita tai ladataan musiikkia. Älypuhelinten räjähdysmäinen kasvu ja nettitikkujen suosio kertovat siitä, että asiakkaamme arvostavat ja hyödyntävät nopean verkon mahdollisuuksia, Punkkinen jatkaa.

Elisan tavoitteena on, että 3G-verkko tulee olemaan Suomessa yhtä kattava kuin nykyinen gsm-verkko.

Elisan 3G-verkon kattavuus www.elisa.fi/kuuluvuus
Lisätietoja 3G-verkkojen ominaisuuksista www.vertaaverkkoja.fi
Riippumattomat tutkimukset suomalaisista 3G-verkoista www.elisa.fi/pressi
Häiriöpalvelukartta www.elisa.fi/hairiokartta