Elisan 4G on nyt entistä nopeampi Vaasassa

Alueellinen lehdistötiedote 13.11.2012

Vaasan alueen 4G nopeutui entisestään Elisan otettua käyttöön LTE-teknologian. Entistä suuremmat langattomat nopeudet mahdollistavat aivan uudenlaisen kokemuksen nettisurffaukseen, pelaamiseen ja videoneuvotteluihin.

Mobiililaajakaistan markkinajohtajana Elisa on tuonut Suomen kattavimpaan 3G-verkkoon 4G-nopeudet jo lähes 200 paikkakunnalle. Elisa investoi vuosittain merkittävästi verkkojensa kehitykseen ja ottaa käyttöön uusia teknologioita.

- Vaasassa Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hyödyntää nyt entistä nopeampia 4G-yhteyksiä. Otimme marraskuun aikana alueella käyttöön LTE-teknologian mahdollistamat nopeudet HSDPA+ Dual Carrier -teknologian lisäksi. LTE-nopeudet kattavat tällä hetkellä Vaasan keskustan alueen, kertoo Elisan Pohjanmaan aluejohtaja Harri Kivimäki.

Liikkuvaa ja etätyötä tehdään nykyisin paljon mobiililaitteilla. 4G-nopeuksia voi hyödyntää kannettavissa tietokoneissa Elisan ja Saunalahden valikoimissa olevilla nettitikuilla, älypuhelimilla ja tableteilla, jotka tukevat 4G-teknologioita ja käyttävät aina nopeinta yhteyttä Elisan verkossa.

4G lyhyesti: 4G eli ns. neljännen sukupolven mobiilitekniikka on jatkoa jo laajasti käytössä olevalle 3G-tekniikalle. Elisan 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. Tyypilliset toteutuvat tiedonsiirtonopeudet paranevat edesauttaen mm. sujuvampaa nettisurffailua ja työntekoa. Elisan 4G-palvelut avattiin esikaupalliseen käyttöön vuoden 2010 alussa ja yrityskäyttöön joulukuussa 2010. Marraskuussa 2011 Elisa lanseerasi 4G-nopeudet valtakunnallisesti. Nyt 4G-nopeudet ovat saatavilla jo lähes 200 paikkakunnalla. Lisätietoja: www.elisa.fi/4G

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät uudistetulle kuuluvuuskartalle osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Harri Kivimäki, Pohjamaan aluejohtaja, puh. 0500 661 841, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi