Elisan asiakkaat voivat ensimmäisenä Suomessa maksaa älypuhelinsovellukset puhelinlaskussa

Elisa Oyj, lehdistötiedote 19.06.2012

Elisa ottaa ensimmäisenä Suomessa käyttöön matkapuhelinlaskun älypuhelinsovellusten maksutapana. Se helpottaa Windows-puhelinta käyttävien asiakkaiden asiointia Windows Phone Marketplace-sovelluskaupassa. Jatkossa maksulliset sisällöt laskutetaan liittymän puhelinlaskulla, joten kuluttajan ei enää tarvitse antaa asioinnin yhteydessä luottokorttitietojaan.

Windows-puhelimiin sovelluksia ja sisältöjä tarjoava Windows Phone Marketplace liitetään Elisan operaattorilaskutuksen piiriin, minkä seurauksena Elisan asiakkaat voivat jatkossa maksaa ostamansa sisällöt liittymänsä puhelinlaskussa. Uusi palvelu on kehitetty yhteistyössä Elisan, Nokian ja Microsoftin kanssa.

- Tähän asti kuluttajan on pitänyt antaa maksullisia sovelluksia ladatessaan luottokorttitiedot, minkä takia moni on kokenut ostotapahtuman vaikeaksi. Toisaalta kaikilla kuluttajilla ei ole luottokorttia, mikä osaltaan on hankaloittanut sovellusten ostamista, asiakasvuorovaikutuksen ratkaisujen johtaja Anna-Mari Ylihurula Elisalta kertoo.

Uusi maksumuoto automaattisesti asiakkaiden käyttöön

Uusi maksutapa tulee windows-pohjaisia, esimerkiksi Nokian Lumia-puhelimia käyttävien Elisan asiakkaiden käyttöön asteittain kesäkuun 19. päivästä lähtien.

- Windows Phone -puhelimet löytävät automaattisesti tiedon operaattorilaskutuksen käytöstä. Kuluttaja avaa kaikissa windows-puhelimissa olevan Marketplace-sovelluksen ja valitsee haluamansa ostokset muutamalla klikkauksella kuten ennenkin. Ostokset veloitetaan automaattisesti puhelinlaskun yhteydessä, Ylihurula kuvaa.

Mikäli liittymään on asetettu lisämaksullisten asiointipalveluiden esto, sovelletaan sitä myös tässä tapauksessa. Estopalvelun voi ottaa käyttöön itsepalveluna Oma Saunalahdesta ja Oma Elisasta tai ottamalla yhteyttä Elisan asiakaspalveluun.

Mielenkiintoisimmat sovellukset kootaan Elisan sovellushyllyyn

Samaan aikaan operaattorilaskutuksen kanssa julkaistaan Elisan sovellushylly, joka helpottaa Elisan omien ja myöhemmin myös muiden mielenkiintoisten sovellusten löytämistä Marketplacen valikoimasta. Sovellushylly löytyy jatkossa Marketplacen etusivulta ennestään tuttujen pelit ja sovellukset -hyllyjen lisäksi ja se pitää sisällään sekä maksullisia että ilmaisista sovelluksia.

- Kokoelmahyllyyn tullaan keräämään Elisan ja partnereidemme julkaisemia sovelluksia, joiden katsomme tuovan hyötyä tai elämyksiä asiakkaillemme. Valtaosa hyllyn sisällöstä on ilmaista, esimerkiksi kaikkein halutuimpia sovelluksia. Asiakas löytää jatkossa esimerkiksi Elisa Viihde ja Oma Saunalahti -mobiilisovellukset helposti Elisa Sovellukset -kokoelmahyllyltä, Ylihurula toteaa.

Elisa Oyj, Anna-Mari Ylihurula, johtaja, Asiakasvuorovaikutuksen ratkaisut, puh. 0500 585 727, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi