Elisan laajensi 3G-verkkoaan: 15 uutta tukiasemaa Keski-Suomessa

Alueellinen lehdistötiedote 25.7.2011

Elisa on laajentanut edelleen 3G-verkkonsa kattavuutta Keski-Suomessa. Uusia tukiasemia rakennettiin kesä-heinäkuussa Joutsaan, Luhangalle ja Laukaan Vihtavuoreen. Heinäkuussa valmistuivat uudet tukiasemat Onkiniemelle, Sysmään ja Kalhonkylään. Jyväskylän alueella uusia tukiasemia valmistui Laajarin ja Puistokadun läheisyyteen sekä Vaajakoskelle, Pupuhuhtaan ja Rannilaan.

- Mobiililaajakaistan käyttö on Suomessa yleistynyt erittäin nopeasti ja erityisesti älypuhelinta tai nettitikkua käytettäessä mobiiliverkon ominaisuuksien merkitys korostuu. Verkon kattavuus ja tiedonsiirtonopeudet ovat niitä ominaisuuksia, joista asiakkaat arvostavat kun he surffaavat netissä, katsovat videoita tai lataavat musiikkia. Siksi panostamme edelleen jatkuvasti Suomen kattavimpaan 3G- verkkoomme. Alkukesän aikana tehtyjen parannustöiden ansiosta Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hyödyntää nopean 3G-verkon mahdollistamia palveluita entistä kattavammin Keski-Suomessa, sanoo Elisan Keski-Suomen aluejohtaja Juha Peltomäki.

Elisa investoi vuosittain merkittävän osan liikevaihdostaan valtakunnallisen verkkonsa kehittämiseen. Sen ansiosta Elisan ja Saunalahden asiakkaille voidaan tarjota kattavat ja nopeat 3G-verkon palvelut, mikä takaa häiriöttömän mobiilipalveluiden käytön kaikkialla Suomessa. Elisan tavoitteena on, että yhtiön 3G-verkko tulee olemaan Suomessa yhtä kattava kuin nykyinen gsm-verkko. Elisan 4G-verkko palvelee jo yritysasiakkaita Etelä-Suomessa ja Elisa aikoo laajentaa 4G-palveluiden saatavuusaluetta lähitulevaisuudessa.

Elisan 3G-verkon kattavuus www.elisa.fi/kuuluvuus
3G-verkkojen ominaisuuksista www.vertaaverkkoja.fi
Häiriöpalvelukartta www.elisa.fi/hairiokartta
Riippumattomat tutkimukset suomalaisista 3G-verkoista www.elisa.fi/pressi