Elisan lokakuun verkonlaajennukset Pohjois-Pohjanmaalla

Elisan 3G-verkko laajenee edelleen Pohjois-Pohjanmaalla. Lokakuun aikana uusia 3G-tukiasemia rakennettiin Haapajärvelle, Hailuotoon, Kalajoelle, Kuusamoon, Limingalle, Muhokselle, Ouluun, Oulunsaloon, Raaheen, Rantsilaan, Taivalkoskelle ja Vihantiin. Oulussa laajennettiin myös 4G-saatavuutta.

Elisa panostaa jatkuvasti valtakunnallisen verkkonsa saatavuuden laajentamiseen ja kuuluvuuden parantamiseen. Lokakuun aikana Pohjois-Pohjanmaan alueella tehtiin jälleen useita 3G-verkon laajennuksia ja rakennettiin myös uusia tukiasemia.

- Olemme laajentaneet 3G-saatavuutta Haapajärvellä Oksavan ja Parkkilan alueilla, Hailuodon ja Vihannin keskustoissa, Kalajoella Kurikkalassa, Limingalla Pölkkykankaalla, Muhoksessa Pohjolantiella, Oulunsalossa Niemenrannassa sekä Rantsilassa Pelkoperällä. Kuusamossa uusia tukiasemia on rakennettu keskustaan, Juumaan, Kirvesvaaralle, Kuolioon, Maanselkään, Määttälänvaaralle, Säynäjäperälle, Suorajärvelle ja Pohjolanvaaralle. Raahessa uusia tukiasemia on Ruukin, Hiihtomajantien, Välikylän ja Tornitalon alueilla. Taivalkoskella laajennuksia on tehty Jokijärven ja Jurmun alueilla. Oulussa olemme laajentaneet nopeita 4G-yhteyksiä LTE-teknologialla Kaijonharjun ja Kuivastien alueille, sekä 3G-saatavuutta Korvenkylän ja Lintulammen alueilla, kertoo Elisan Pohjois-Suomen aluejohtaja Kimmo Jokela.

- Valtaosa Elisan myymistä puhelimista on älypuhelimia ja edullisemmat hinnat tuovat mukanaan uusia älypuhelinten käyttäjäryhmiä. Sovelluspuhelinten rinnalla myös tablet-tietokoneiden määrä kasvaa voimakkaasti. Jatkuvilla verkkoinvestoinneilla voimme tarjota kattavat ja nopeat yhteydet Elisan ja Saunalahden asiakkaille kaikkialla Suomessa, Jokela jatkaa.

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät uudistuneelle kuuluvuuskartalle osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Kimmo Jokela, Pohjois-Suomen aluejohtaja, puh. 050 506 7716, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi