Elisan lokakuun verkonlaajennukset Pohjois-Savossa

Elisan 3G-verkko laajenee edelleen Pohjois-Savossa. Lokakuun aikana uusia 3G-tukiasemia rakennettiin Iisalmeen, Maaninkaan, Kaaville, Kuopioon, Lapinlahdelle, Leppävirralle, Pielavedelle, Rautalammille, Sonkajärvelle, Tervoon ja Tuusniemelle. Iisalmessa ja Kuopiossa laajennettiin myös 4G-kuuluvuutta.

Elisa panostaa jatkuvasti valtakunnallisen verkkonsa saatavuuden laajentamiseen ja kuuluvuuden parantamiseen. Lokakuun aikana Pohjois-Savon alueella tehtiin jälleen useita 3G-verkon laajennuksia ja rakennettiin myös uusia tukiasemia.

- Olemme laajentaneet 3G-saatavuutta Iisalmessa Laidinmäellä ja Poskimäellä, Maaningassa Hämeenlammen alueella sekä Kaavilla Sivakkavaarassa. Kuopiossa uusia 3G-tukiasemia on rakennettu Lippumäen, Kotasalmen, Maljalahden ja Tuikkalan alueille. Lapinlahdella kuuluvuus on parantunut Kiukonmäellä, Leppävirralla Kurjalassa, Pielavedellä Kumpuselällä, Rautalammilla Vaajasalmella, Sonkajärvellä Hyllykylällä ja Martikkalanmaalla, Tervossa Äyskoskella sekä Tuusniemellä Tuusjärven alueella. Sekä Iisalmessa että Kuopiossa laajennettiin edelleen myös keskusta-alueiden 4G/LTE-saatavuutta, kertoo Elisan Itä-Suomen aluejohtaja Ari Punkkinen.

- Valtaosa Elisan myymistä puhelimista on älypuhelimia ja edullisemmat hinnat tuovat mukanaan uusia älypuhelinten käyttäjäryhmiä. Sovelluspuhelinten rinnalla myös tablet-tietokoneiden määrä kasvaa voimakkaasti. Jatkuvilla verkkoinvestoinneilla voimme tarjota kattavat ja nopeat yhteydet Elisan ja Saunalahden asiakkaille kaikkialla Suomessa, Punkkinen jatkaa.

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät uudistuneelle kuuluvuuskartalle osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Ari Punkkinen, Itä-Suomen aluejohtaja, puh. 050 404 2204, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi