Elisan Mediataulu tehostaa palveluyritysten myyntiä ja parantaa matkailijoiden palvelua Sokos Hotel Vuokatissa

Elisa Oyj, lehdistötiedote 11.03.2011

Elisan Mediataulu tarjoaa ratkaisun asiakaspalvelun tehostamiseen ja ajantasaiseen palvelutiedottamiseen. Vuokatin alueella mediataulusta ovat hyötyneet paitsi yrittäjät myös matkailijat. Sokos Hotel Vuokatissa mediatauluun on yhdistetty videoneuvotteluyhteys, jolloin alueen palvelujen myynti on erityisen kustannustehokasta ja nopeaa. Matkailijat saavat mediataulun ansiosta välittömästi asiantuntevaa palvelua ja ostaminen helpottuu.

Sokos Hotel Vuokatti palvelee sijaintinsa ja monipuolisuutensa ansiosta hyvin monenlaisia asiakkaita. Jotta erilaiset kohderyhmät tavoitettaisiin mahdollisimman hyvin, Elisa on luonut hotellille ratkaisun alueen palveluista tiedottamiseen. Sokos Hotel Vuokatissa mediatauluun on yhdistetty myös suora videoyhteys alueen ohjelmapalveluvaraamoon, jolloin palveluiden ostaminen helpottuu. Palvelu ei edellytä asiakkaalta investointeja teknologiaan, vaan Elisa tarjoaa nämä asiakkaalle osana kokonaispalvelua.

− Videoyhteyden avulla voimme ohjata asiakkaamme suoraan palveluntarjoajan puoleen. Tässä voittavat kaikki: asiakas saa oikeaa ja asiantuntevaa tietoa vaikkapa moottorikelkkasafarista ja yhteyden avulla hän voi myös helposti ostaa haluamansa palvelun. Hotellin henkilökunnalta vapautuu aikaa muuhun toimintaan ja matkailupalveluyritys saa yhden myyntipisteen hotelliimme, Sokos Hotel Vuokatin hotellinjohtaja Pasi Tolonen kertoo.

Palvelussa voidaan hyödyntää erilaisia sisältöjä kuten puhetta, videokuvaa ja www-sivujen materiaalia yksin tai toisiinsa yhdistettynä.

− Mediataulun kautta yritys voi varmistaa, että juuri oikeanlainen informaatio on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Materiaalin voi ajastaa eri näytöille tarkasti esimerkiksi ajan ja paikan mukaan. Muuttuviin tilanteisiin voi reagoida minuuteissa ja sisältöjä voi koordinoida keskitetysti yhdestä paikasta, kertoo Samuli Ketola Elisalta.

Mediataulu tarjoaa ajantasaista tietoa ja tekee ostamisen helpoksi

Sokos Hotel Vuokatti on ensimmäinen S-ryhmän hotelleista, joka hankki Elisa Mediataulu-ratkaisun. Tällä hetkellä hotellissa on useita mediatauluja sijoitettuna sinne, missä asiakkaat liikkuvat, esim. hissiauloihin, vastaanottoaulaan ja aamiaistiloihin.

− Vaihtelevat kohderyhmät ja monimuotoinen tarjonta tuovat haastetta asiakaspalvelun ja markkinointiviestinnän näkökulmaan: tarjolla olevan tiedon pitäminen ajan tasalla on ollut työlästä ja kallista, Tolonen sanoo.

- Mediataulu on aidosti profiloitu viestintäkanava, jolla pystyy viestimään kohdennetusti ja esimerkiksi tässä tapauksessa myös helpottamaan palveluiden ostamista, Ketola toteaa.

Elisa Oyj, Samuli Ketola, johtaja, Yritysasiakkaat, uuden liiketoiminnan kehitys, 010 262 9579, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Sokos Hotel Vuokatti, Pasi Tolonen, hotellinjohtaja, 050 531 4040,
etunimi.sukunimi@sok.fi

Elisa on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja ja on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla. Elisa toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltian maissa ja Venäjällä. Palvelemme alueellisesti noin 2 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja kansainvälisesti noin 150 000 yritysasiakasta ja julkishallinnon organisaatiota tarjoamalla laajan valikoiman erilaisia liittymiä palveluineen. Välitämme ihmisille elämyksiä ja parannamme organisaatioiden tuottavuutta verkossa. Elisa keskittyy kehittämään kuluttajille ja yritysasiakkaille ICT- ja online-palveluja. Liikevaihtomme vuonna 2009 oli 1,43 miljardia euroa. Henkilöstön määrä on noin 3 200. Elisa toimii globaalisti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja osoitteesta www.elisa.fi

Sokos Hotel Vuokatti on monipuolisten palvelujen hotelli keskellä Vuokatin matkailualuetta. Majoitus- ja ravintolapalvelujen lisäksi tarjolla on ympäri vuoden monipuolisia hyvinvointipalveluja ja harrasteita sekä hotellin sisätiloissa että ympäröivässä luonnossa. Hotellissa on 143 huonetta ja runsaasti erikokoisia tiloja myös kokoustoiminnan tarpeisiin. Sokos Hotels -ketjuun kuuluu yli 40 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa.