Elisan myydyimmät puhelimet elokuussa:  Älypuhelinten suosio muuttanut liittymävalinnan kriteerejä

Elisa Oyj, lehdistötiedote 1.9.2011

Elisan myydyimpien puhelinten listoilla näkyy älypuhelinten vahva suosio. Puhelinta halutaan siis käyttää nettiselailuun, yhteisöpalveluihin ja etenkin työkäytössä sähköpostien lukemiseen. Tämä suuntaus on muuttanut myös liittymävalinnan kriteerejä merkittävästi. Yhä useampi ottaa kuukausimaksullisen datapalvelun, joka vapauttaa huolehtimasta tiedonsiirron määrästä.

- Datapalvelun saa joko liittymän lisäpalveluna tai valmiiksi osana liittymää. Yhä suuremmassa määrin asiakkaamme eivät enää ajattele dataa puheliittymän lisäpalveluna, vaan liittymän valintaa ohjaavana tekijänä, Henri Korpi Elisalta toteaa.

- Kuukausimaksullinen datapalvelu on järkevä tapa ottaa älypuhelimesta kaikki irti ilman laskutusyllätyksiä. Datapalvelua hankittaessa vaihtoehtona on eri nopeusluokkia – samalla tavalla kuin kiinteässä laajakaistassa, Anssi Okkonen Elisalta kertoo.

Myydyimmät puhelimet kuluttaja-asiakkaille elokuussa 2011:
1. Nokia C2-01
2. Apple iPhone 4
3. Nokia C6-01
4. Samsung Galaxy Gio
5. Samsung Galaxy S II
6. ZTE BLADE
7. Huawei Ideos X5
8. Nokia C5-03
9. Nokia 7230
10. Nokia E7-00
11. HTC Sensation