Elisan myydyimmät puhelimet kesäkuussa: Älypuhelinten yleistyminen lisää dataliikennettä

Elisa Oyj, lehdistötiedote 4.7.2011

Älypuhelinten suosion kasvu näkyy kesälomasesonkina lisääntyvänä dataliikenteenä. Erityisesti kyvykkäimpien älypuhelinten yleistyminen lisää mobiiliverkon dataliikennettä sekä kotimaassa että ulkomailla.

- Lomareissuilla ja kesämökeillä uutisten luku, navigointi ja Facebook-päivitykset hoidetaan kännykästä, tabilta tai läppäriltä. Lisäksi säätietoja, aikatauluja ja ohjelmapalvelutarjontaa tarkastellaan mobiilisti normaalia useammin, mikä lisää dataliikenteen määrää, Jan Virkki Elisalta toteaa.

Myös kansainväliseen tiedonsiirtoon liittyvät palvelut monipuolistuvat lisääntyvän data roamingin myötä.

- Suomalaiset ovat tottuneet käyttämään erilaisia sovelluksia ja haluavat ne mukaansa työ- ja lomamatkoille ulkomaille. Uudistuneen hinnoittelumme jälkeen ei tarvitse tietää minkä operaattorin verkossa puhelin on saadakseen selville, mitä älypuhelimen käyttö ulkomailla maksaa. Paketoimme tiedonsiirtohinnat aluekohtaisesti muutamaan vyöhykkeeseen. Se selkiyttää entisestään datakäytöstä asiakkaalle ulkomailla syntyviä kustannuksia. Rajanylitysten ei tarvitse rajoittaa netin käyttöä, eivätkä laskut pääse yllättämään. Etätyöskentely, internetsivujen selailu ja sähköpostien lukeminen onnistuvat helposti ja edullisesti missä vain, Anssi Okkonen Elisalta toteaa.

Myydyimmät puhelimet kuluttaja-asiakkaille kesäkuussa 2011:

1. Apple iPhone 4
2. Nokia C2-01
3. Samsung Galaxy Gio
4. Nokia C6-01
5. ZTE Blade
6. Samsung Galaxy S II
7. Nokia 7230
8. Nokia E7-00
9. HUAWEI Ideos X5
10. Nokia 5230

Myydyimmät puhelimet yritysasiakkaille kesäkuussa 2011:

1. Nokia E7-00
2. Apple iPhone 4
3. Nokia C2-01
4. Nokia C6-00
5. Nokia C5-00
6. Nokia 3710
7. Nokia E52
8. Nokia E5-00
9. Nokia E72
10. Nokia 2730 Classic

Jan Virkki, johtaja, mobiilituotteet, Henkilöasiakkaat, 045 6700070, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Anssi Okkonen, johtaja, Yritysasiakkaat, 050 5065510, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Roaming eli kansainvälinen verkkovierailu tarkoittaa järjestelyä, jonka avulla omaa matkapuhelin- tai dataliittymää voi käyttää ulkomaisessa verkossa. Käyttäjät voivat soittaa ja vastaanottaa puheluja, lähettää viestejä ja käyttää internetiä ulkomailla operaattorien välisten verkkovierailusopimusten ansiosta. Oman operaattorin yhteistyökumppanit eri maissa tarjoavat edullisimmat hinnat puhelu-, viesti- ja dataliikenteeseen ja saavuttaessa vieraaseen maahan.

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme viihtymistä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman 3G-verkon. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi